Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul TRAIAN la Galati,  9.07.2010 – foto: Cristian Gregoretti

Impingatorul TRAIAN

A fost construit in 1996 la Santierul Naval Braila, numar de santier 1374, pentru Electrocentrale Braila.
A fost penultimul impingator de acest tip construit in Romania.
Ultimele doua impingatoare de acest tip, construite la Braila (TRAIAN si BUREBISTA), semanau foarte mult cu seria originala construita tot la Braila la inceputul anilor ’70 ( daca este sa amintim unul dintre impingatoarele acelei serii – COMARNIC)
A fost folosit foarte putin de catre Electrocentrale Braila, fiind mai mult inchiriat la companiei S.C. DG Petrol srl.
In februarie 2012, atunci cand Dunarea a inghetat din nou dupa foarte multi ani, iar bacurile nu mai puteau circula, a fost folosit pentru aducerea unei paciente de 75 de ani, aflata in stare critica, ce fusesa adusa cu ambulanta din Marasu-Insula Mare a Brailei la trecerea Stanca. Pe timpul traversarii Dunarii, pacienta a fost asistata de un echipaj SMURD Braila (informatie preluata din Obiectiv-Vocea Brailei).

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul TRAIAN la Galati, in tranzit catre Braila, pe o ploaie torentiala, 9.07.2010 – foto: Cristian Gregoretti

In cursul anului 2016 a fost scos la vanzare prin licitatie, pretul de pornire fiind de 3.557.600 RON fara TVA.
Cum la prima licitatie nu s-a arata nimeni interesat, au mai urmat si alte runde.
In cele din urma a fost achizitionat de catre S.C. Interagro Transporturi Srl Zimnicea, patronata de catre omul de afaceri Ioan Niculae. Acelasi srl la care ajunsesera si cele mai multe dintre fostele nave ale Giurgiu Nav.
Ce rost a avut achizitionarea atator nave de catre un om, socotit ani la rand drept cel mai bogat om din Romania, este greu de inteles. Si spun asta pentru ca toate aceste nave nu sunt folosite, sunt retrase prin parcurile reci de la Giurgiu sau Zimnicea, degradandu-se cu trecerea timpului.
Impingatorul TRAIAN se afla retras pe Canalul Plantelor, la Giurgiu, inca din august 2017…

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul TRAIAN la Braila, 5.02.2012 – foto: Florentin Coman – Ziarul Obiectiv Braila

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,37 m, latime: 10,10 m, pescaj maxim: 1,7 m
– deplasament maxim: 389 t
– ENI: 46000026
– MMSI: 264162307
– Call sign: YP2307
– propulsat de doua motoare SKL, a cate 900 CP fiecare (multumim pentru informatie domnului Cocoana Aurel, fost sef mecanic pe BUREBISTA si TRAIAN)
– transmisie: reductoare-inversoare
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker motorina: 93 mc
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 70 KW, 380 V, 50 Hz CA (SKL) si 1 x 35 KW, 380 v, 50 Hz CA (Perkins)
– prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.

– info nava: Cristian Gregoretti, Jan Husca