Mineralierul BORSEC, navigand in amonte catre Galati, la Sulina, 1986 – © Liviu Simioncencu
Mineralierul BORSEC (1977-1999)
A fost construit la Santierul Naval Constanta (nr. de santier 379), fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii mai 1977.
In decursul anilor ’80, pe langa voiajele internationale, a efectuat si cateva alimbari, de la Constanta la Galati. A fost o idee absurda de a aduce acesti mastodonti pe Dunarea Maritima: pentru a putea intra pe Dunare, aceste mineraliere erau descarcate la Constanta, mai mult de jumatate din capacitatea de incarcare, apoi plecau spre Portul Mineralier Galati.
In iunie 1990 a fost transferat in patrimoniul nou infiintatei companii, Petromin Constanta.
Incepand cu data de 15.04.1994 a fost inchiriat (contract de bare-boat) SC Corona Shipping srl Constanta. Durata initiala a contractului era de 5 ani, acesta urmand a fi prelungit ulterior.
A continuat sa navigheze cu acelasi nume si sub pavilion romanesc.
La data de 14.10.1995, mineralierul BORSEC a esuat la scurt timp dupa plecarea din portul San Lorenzo/Argentina. Incidentul nu s-a soldat cu pagube materiale. Mineralierul a fost dezesuat la data de 15.10.1995, continuandu-si apoi voiajul.
In 1997 a intrat in reparatii capitale, la Constanta.
A redevenit activ in cursul anului 1998.
In 1998 a fost emisa HG 362, privind „Strategia de privatizare a societatilor comerciale pentru anul 1998”; aceasta strategie a insemnat, de fapt, “privatizarea” prin vanzarea navelor.
Astfel, la data de 22.12.1998, Adunarea Generala a Actionarilor CNM Petromin a aprobat vanzarea directa a mai multor nave, cu plata integrala, catre partenerii romani la care acestea erau inchiriate.
Mineralierul BORSEC a fost vandut Corona Shipping srl Constanta pentru 850.269 USD, fara TVA.
A mai navigat foarte putin, pana in martie 1999, cand a fost vandut la fier vechi, pentru 1,7 milioane USD.
A efectuat un ultim voiaj cu destinatia Alang/India, unde a ajuns la data de 14.04.1999, fiind ulterior dezmembrat.
Mineralierul BORSEC tranzitand Bosforul in 1998 – foto: www.shipspotting.com / Ilhan Kermen
Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 219,75 m, latime: 32,22 m, pescaj: 12,40 m
– IMO: 7644568
– Call sign: YQGC
– 54.615 tdw/ 32.100 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RND90, fabricat de catre Zaklady Przemyslu Metalowego “H. Cegielski” S.A. – Poznan, ce dezvolta 17.400 CP.
– viteza maxima: 16.3 Nd
– bunker combustibil: 3.629 tone
– 3 diesel generatoare a cate 504 KW, 400 V, 50 HZ CA
– nr. magazii: 7; nr. guri magazii: 10
– echipat la pupa cu 2 bigi a cate 5 t SWL fiecare
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .



Ultimele Comentarii