Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

ROVINARI 2 la Tulcea, 14.03.2007 – foto: Cristian Gregoretti

Impingatorul ROVINARI 2 / DANUBE STAR

A fost construit la Santierul Naval Giurgiu in 1979, pentru Navrom.
A fost folosit la manevrele portuare din zona Tulcea.
Dupa reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom Galati din 1991 (HG 19/1991), a ajuns in patrimoniul nou infiintatei companii – Delta Nav SA Tulcea.
A continuat sa fie folosit in zona Tulcea.
In martie 2007 a fost scos la vanzare de catre Delta Nav. A fost cumparat de catre North Star Shipping Constanta. A ajuns la Constanta in cursul lunii noiembrie 2007.
In cursul anului 2014 a fost modernizat, fiind remotorizat. In prezent este propulsat de doua motoare DAF a cate 325 CP fiecare; la suprastructura nu se observa prea mari modificari; de asemenea, a fost revopsit in culorile specifice North Star Shipping: alb-albastru.
Numele i-a fost schimbat in DANUBE STAR.
In prezent apartine ADM (Archer Daniels Midland) Romania, in urma achizitiei North Star Shipping de catre aceasta; este folosit in continuare ca nava de manevra in portul Constanta.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

DANUBE STAR (ex ROVINARI 2) si DANUBE GLORY (ex AZUGA) la Constanta, 18.06.2016 –  foto: Jan Husca

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,89 m, latime: 8 m, pescaj maxim: 1,5 m
– ENI: 46000514
– MMSI: 264163180
– Call Sign: YP3180
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti / acestea au fost inlocuite cu doua motoare DAF a cate 325 CP fiecare, cu ocazia modernizarii din 2014
– reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2014
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker motorina: 17 tone
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– dotat initial cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 28 KW, 380 V , 50 HZ CA / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2014
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.

DANUBE STAR (ex ROVINARI 2) la Constanta, 8.09.2016 – galerie foto: Paul Ionescu

Contributors
  • Jan Husca
    Shares
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Google+
    • Blogger
    • Myspace
    Jan Husca