Impingatorul FILIASI 4 la Budapesta, 10.06.1995 – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews
Impingatorul FILIASI 4
A fost construit in 1983 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Giurgiu.
A ramas la Giurgiu Nav si dupa 1991, an in care a avut loc reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana la sfarsitul anilor ’90.
In 2001, unul dintre motoare i-a fost inlocuit, cu unul identic, provenit de la nava de croaziera STEAUA DELTEI, care tocmai fusese modernizata/remotorizata (multumim pt info domnului Dan Iordachescu).
Apoi, in prima jumatate a anilor 2000, a fost vandut SC Hercules SA Braila, impreuna cu nava sora – TELEORMAN.
Ca si particularitate, dupa ce au ajuns in patrimoniul Hercules Braila, ambele impingatoare au avut si portiunea de sub cosuri, de pe cabina, vopsita in negru, ca o continuare a cosurilor pana la nivelul puntii.
A continuat sa fie folosit,in general, pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
In 2011 a fost inchiriat Coninav Galati, fiind folosit impreuna cu 6 barje ucrainene, efectuand si un voiaj pana in Serbia (multumim pt info domnului Dan Iordachescu).
Din 2012 a fost retras in bazinul Docuri de la Braila, alaturi de nava sora – TELEORMAN.
Impingatorul FILIASI 4, cu un convoi de 4 barje, pe Canalul Sulina, 5.05.2010 – © Cristian Gregoretti
In 2015, ambele impingatoare ( TELEORMAN si FILIASI 4 ) au fost vandute in Ucraina. Din informatiile pe care le am, se pare ca doar FILIASI 4 era functional.
Au fost duse la Izmail, unde FILIASI 4 a fost repus, relativ rapid, in functiune, luand apoi calea Odesei.
Actualul proprietar este Black Sea Shipping, Odessa. Pavilionul arborat a fost schimbat cu cel ucrainean, impingatorul fiind inregistrat la Odessa, iar numele i-a fost schimbat in MARYUPOLETS.
Corpul impingatorului a fost vopsit in rosu, iar suprastructura in alb.
Nu a suferit modificari majore, doar geamurile de la cabinele aflate la nivelul puntii principale au fost inlocuite cu hublouri.
A fost folosit pe Dnepr pana la izbucnirea razboiului dintre rusia si Ucraina, pe 24.02.2022.
De atunci nu am mai aflat nimic legat se soarta sa.
Impingatorul MARYUPOLETS (ex FILIASI 4) la Kherson/Ucraina, 13.08.2016 – foto: https://fleetphoto.ru/ Felix21
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,52 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– propulsia este asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz
– bunker combustibil: 87 t
– prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova
Ultimele Comentarii