Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul FILIASI 4 la Budapesta, 10.06.1995 – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews  

Impingatorul FILIASI 4

A fost construit in 1983 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Giurgiu.
A ramas la Giurgiu Nav si dupa 1991, an in care a avut loc reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana la sfarsitul anilor ’90.
In 2001, unul dintre motoare i-a fost inlocuit, cu unul identic, provenit de la nava de croaziera STEAUA DELTEI, care tocmai fusese modernizata/remotorizata (multumim pt info domnului Dan Iordachescu).
Apoi, in prima jumatate a anilor 2000, a fost vandut SC Hercules SA Braila, impreuna cu nava sora – TELEORMAN.
Ca si particularitate, dupa ce au ajuns in patrimoniul Hercules Braila, ambele impingatoare au avut si portiunea de sub cosuri, de pe cabina, vopsita in negru, ca o continuare a cosurilor pana la nivelul puntii.
A continuat sa fie folosit,in general, pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
In 2011 a fost inchiriat Coninav Galati, fiind folosit impreuna cu 6 barje ucrainene, efectuand si un voiaj pana in Serbia (multumim pt info domnului Dan Iordachescu).
Din 2012 a fost retras in bazinul Docuri de la Braila, alaturi de nava sora – TELEORMAN.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul FILIASI 4, cu un convoi de 4 barje, pe Canalul Sulina, 5.05.2010 – © Cristian Gregoretti

In 2015, ambele impingatoare ( TELEORMAN si FILIASI 4 ) au fost vandute in Ucraina. Din informatiile pe care le am, se pare ca doar FILIASI 4 era functional.
Au fost duse la Izmail, unde FILIASI 4 a fost repus, relativ rapid, in functiune, luand apoi calea Odesei.
Actualul proprietar este Black Sea Shipping, Odessa. Pavilionul arborat a fost schimbat cu cel ucrainean, impingatorul fiind inregistrat la Odessa, iar numele i-a fost schimbat in MARYUPOLETS.
Corpul impingatorului a fost vopsit in rosu, iar suprastructura in alb.
Nu a suferit modificari majore, doar geamurile de la cabinele aflate la nivelul puntii principale au fost inlocuite cu hublouri.
A fost folosit pe Dnepr pana la izbucnirea razboiului dintre rusia si Ucraina, pe 24.02.2022.
De atunci nu am mai aflat nimic legat se soarta sa.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul MARYUPOLETS (ex FILIASI 4) la Kherson/Ucraina, 13.08.2016 – foto: https://fleetphoto.ru/ Felix21

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,52 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– propulsia este asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz
– bunker combustibil: 87 t
– prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova