Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul EDLENA la Galati, 20.03.2025 – foto: Cristian Gregoretti

Impingatorul EDLENA

A fost construit in 1970 la VEB Yachtwerft Berlin, pentru VEB Binnenreederei / Republica Democrata Germana.
Numele original a fost SCH 2621, pavilionul arborat fiind cel Est German.
De-a lungul anilor a activat la diversi armatori din Germania, purtand urmatoarele nume:

– SCH 2621 (1970-1992)
– MAREIKE (1992-1999)
– HELENA L (1999-2009)
– EDLENA (2009-prezent)

In 2009 a fost modernizat, fiind remotorizat.
A fost vandut Nissa Shipping Constanta in cursul lunii iulie 2023.
Numele i-a ramas acelasi – EDLENA, doar pavilionul arborat fiind schimbat cu cel romanesc.
Dupa ce impingatorul a ajuns in Romania, i-a fost adaugata o noua cabina de comanda deasupra celei existente (realizata din termopane), pentru o mai buna vizibilitate.
In prezent (2025) este folosit ca impingator de manevra in portul Constanta.
Tot in Romania functioneaza de multi ani si nava sora ELEONORA (ex JO-MA).

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 23,63 m, latime: 8,19 m, pescaj maxim: 1,50 m
– ENI: 05502240
– MMSI: 264163598
– Call sign: YP3598
– propulsia originala : 2 motoare SKL, model 6NVD26 A-2, a cate 300 CP fiecare
– a fost modernizat in cursul anului 2009, cand au fost inlocuite si vechile motoare cu doua motoare noi Scania, a cate 450 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2009
– 2 elice cu pas fix, in duze mobile
– dotat cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova