Impingatorul DEVESEL la Mahmudia, 1981 – stop cadru din filmul “Destinatia Mahmudia”
Impingatorul DEVESEL / LADY B / SF NICOLAE
A fost construit la Santierul Naval Giurgiu, fiind livrat Navrom Galati in cursul lunii februarie 1979.
A activat, cel mai mult, la manevrele portuare din zona Tulcea – Mahmudia.
La sfarsitul anilor ’90 a fost vandut. Nu cunosc cine a fost cumparatorul, cert este ca a activat in zona Cernavoda. Numele i-a fost schimbat in LADY B. In afara de schimbarea numelui, nu a mai avut loc nici o modificare.
Impingatorul SF NICOLAE (ex DEVESEL) la Galati, 25.05.2016 – foto: Cristian Gregoretti
In cursul anului 2012, impingatorul LADY B a fost cumparat de catre S.C. Maya SD Trans srl Bucuresti.
A fost adus la sediul Dunav Braila, unde a intrat intr-un amplu proces de modernizare: practic, din vechiul impingator au ramas doar corpul si cabina de comanda.
A fost reconstruita suprastructura, inlocuite motoarele si vechile echipamente de navigatie.
Corpul impingatorului a fost vopsit in portocaliu, iar suprastructura in alb.
Numele i-a fost schimbat in SF NICOLAE.
A redevenit activ in a doua jumatate a anului 2013, fiind folosit, apoi, la transportul de marfuri, pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
In 2021 a fost vandut bulgarilor de la Polaris 8 ltd Silistra. Numele i-a fost schimbat in SVETI NIKOLAY, pavilionul fiind schimbat cu cel bulgaresc. A navigat o perioada vopsit in aceleasi culori (corp portocaliu, suprastructura alba).
In cursul anului 2022, impingatorul a fost revopsit in culorile specifice acestei firme: corpul gri, suprastructura in alb.
Aceeasi firma detine si navele surori SILISTRA (ex ROVINARI 24), respectiv SILISTRA 1 (ex BORDUSANI 1).
Impingatorul SF NICOLAE (ex DEVESEL) la Braila, 23.06.2018 – foto: Daniel Chivu
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,88 m, latime: 7,78 m, pescaj maxim: 1,5 m
– deplasament: 152 t
– ENI: 46000542
– MMSI: 264163188
– Call Sign: YP3188
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti; acestea au fost inlocuite in 2012, cu 2 motoare noi, Volvo Penta, a cate 500 CP fiecare
– reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2012
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker motorina: 17 tone
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– dotat initial cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 30 KW, 380 V , 50 HZ CA / acestea au fost inlocuite cu 2 diesel-generatoare noi, cu ocazia modernizarii din 2012
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.
Ultimele Comentarii