Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul LAINICI la Galati, 28.02.2019 – foto: Cristian Gregoretti

Remorcherul maritim LAINICI

A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1162, pentru… Santierul Naval Braila.
Constructia sa a fost finalizata in cursul lunii martie 1976. De atunci si pana in prezent este folosit la manevrarea corpurilor de nava din Santierul Naval Braila, la asistenta lansarilor din Santierul Naval Braila, iar cateodata si din Santierul Naval Tulcea (ambele santiere apartin VARD Shipyards Norvegia), insa mai ofera asistenta si remorcherului BUSTENI la lansarile de la Galati.
De asemenea, este folosit si la transportul corpurilor de nave nepropulsate construite in Romania si care urmeaza sa fie finalizate in santiere navale din strainatate, in drumul acestora catre Marea Neagra.
In iernile geroase, in care Dunarea a fost acoperita de sloiuri de gheata, a fost folosit si pe post de spargator de gheata, pentru a asigura culoarele de trecere pentru bacurile ce asigurau legatura cu Insula Mare a Brailei.

Remorcherul LAINICI la Galati – galerie foto: Paul Ionescu

A fost, dupa parerea mea, cel mai bine intretinut remorcher din serie.
In prezent este ultimul remorcher al acestei serii care mai arboreaza pavilionul romanesc.
A fost modenizat in a doua jumatate a anului 2016 la Santierul Naval Braila, vechile motoare fiind inlocuite cu unele noi, Caterpillar.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul LAINICI in apropiere de Crisan, martie 2015 – foto: Florin Aftene

Caracteristici nava:
– Lungime 29,25 m, latime 8,31 m, pescaj 2,49 m.
– Gross tonnage: 195 t
– IMO: 7642027
– MMSI: 264162064
– Call sign: YP2064
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare diesel in 2 timpi, tip RUSKIY DIESEL LENINGRAD fabricatie ex URSS, model 6D30/50-4-3, 350 rpm, 600 CP fiecare / acestea au fost inlocuite in 2016 cu 2 motoare Caterpillar, model CAT C18 ACERT, a cate 600 CP fiecare
– transmisie: doua reductoare/inversoare / inlocuite in 2016 cu 2 reductoare/inversoare noi, ZF W1800
– elice pas variabil din aliaj in duza mobila
– bunker combustibil: 39 t
– viteza: 10 Nd
– dotat initial cu doua diesel generatore tip D110 UTB Brasov de 35KWA/380V/50HZ / au fost inlocuite
– dotat cu o motopompa FI-FI tip TORPEDO fabricata in ex Yugoslavia
– Bolard pull 15 T

– info nava: Jan Husca, Cristian Gregoretti, Diesel Mecanica SRL

Remorcherul LAINICI la Santierul Naval Braila, in proces de modernizare, august 2016 – fotografii: Diesel Mecanica SRL

Noua sala masini a remorcherului LAINICI la finalizarea modernizarilor, noiembrie 2016 – fotografii: Diesel Mecanica SRL

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Comanda remorcherului LAINICI la finalizarea modernizarilor, noiembrie 2016 – fotografii: Diesel Mecanica SRL

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul LAINICI la Galati, 30.03.2017 – foto: Cristian Gregoretti

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul LAINICI la Galati, 23.05.2019 – foto: Cristian Gregoretti