Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul ZIMNICEA in Germania, 22.04.1986 – foto: www.shipspotting.com / Willi

Cargoul ZIMNICEA (1984-2013)

A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1281, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii decembrie 1984.
A ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom Constanta a fost reorganizata, fiind impartita in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu data de 25.09.1991 a fost inchiriat (contract de bare-boat) la ceea ce avea sa ramana in istorie ca “prima companie privata de shipping din Romania” – Conav J&T Shipping srl Constanta, patronata de catre CLC Ion Jercan si de catre ofiterul de marina in rezerva Anton Mangiurea. Impreuna cu ZIMNICEA a fost inchiriat de la Navrom si cargoul ROMANATI (ex SEGARCEA), din aceeasi clasa.
Ca si pareare personala, inceputul sfarsitului pentru flota maritima comerciala a Romaniei…
Cargoul ZIMNICEA avea doar 7 ani vechime, fiind printre ultimele de acest tip, construite la Santierul Naval Braila, in timp ce ROMANATI era ca si nou, fiind complet reparat/modernizat la Braila in 1990-1991.
S-ar putea pune intrebarea de ce Navrom a inchiriat doua nave noi la o companie privata. Raspunsul e destul de simplu: la acea vreme, majoritatea navelor erau inchiriate pe prietenii sau pe o spaga corespunzatoare… (daca nu aveai relatiile necesare, si voiai sa devii “armator privat”, riscai sa ti se aloce cine stie ce nave trase de ani de zile prin parcurile reci – lucru care este consemnat in cartea “Romania, o flota disparuta” – CLC Mihai Catalin)
N-am sa dezvolt aici subiectul Ion Jercan, insa pentru cei care doresc mai multe informatii, puteti incerca:
https://www.dezvaluiri.ro/ion-jercan-a-gaurit-conav-j-t-cu-1-5-milioane-de-euro/
https://www.hotnews.ro/stiri-presa_regionala_arhiva-1739469-asta-stiati-domnule-mitrea-cum-imbogateste-jercan-spinarea-statului.htm
Ulterior, Conav a inchiriat si 2 cargouri de 8.750 tdw de la Romline: HOREZU si COSTINESTI. Apoi a fost inchiriat de la Petromin si mineralierul PIONIERUL.
In 1993, Anton Mangiurea s-a retras din aceasta asociere, cesionand partile sociale detinute fratelui lui Ion Jercan, Gheorghe Jercan.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul ZIMNICEA 22.08.1986 – scan foto alb negru – colectia marinarii.ro© – Cristian Munteanu

Cu timpul s-a ajuns la ceea ce avea sa devina “o moda” in randul acestor “firme de apartament”: imprumuturi “neperformante” luate de la Bancorex, chipurile pentru repararea si retehnologizarea navelor, intarzieri la plata drepturilor salariale ale echipajelor, intarzieri la plata chiriei catre companiile Navrom, Romline si Petromin, aprovizionarea greoaie a navelor cu cele necesare…
In noiembrie 1997 compania Navrom a somat Conav pentru achitarea unor restante de 300.000 USD la plata chiriei pentru cele doua cargouri.
Dupa doar doua luni, in ianuarie 1998, au aparut si informatii cu privire la restantele salariale… numai pe nava ROMANATI acestea se ridicau la 54.300 USD, dand nastere la tensiuni in randul echipajului. De asememnea, datoriile catre diverse autoritati portuare incepusera sa se acumuleze.
Cu toate acestea ramane un mister de ce Navrom nu a retras cele doua cargouri din operarea Conav, asa cum facuse Petromin cu mineralierul PIONIERUL.
Cargoul ZIMNICEA a fost arestat la Djibouti la data de 1.10.1998, pe fondul datoriilor Conav.
A fost retras din operarea Conav de abia in februarie 1999, cand falimentul Conav J&T fusese cerut de catre Petromin, in incercarea de recuperare a datoriilor pe care Conav le avea catre aceasta.
La acea data datoriile Conav, din restante la plata chiriei catre Navrom, se ridicau la 600.000 USD, in timp ce datoriile catre echipaje se ridicau la 160.000 USD.
In urma Conav J&T a ramas o “gaura” la Bancorex de 2,66 milioane USD, conform listei publicate de Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf . Bani care, clar, nu vor mai fi recuperati niciodata…
Bineinteles, nici in acest caz nimeni nu a fost gasit vinovat…. Ulterior falimentlui Conav, Ion Jercan a fost numit director general la Departamentul Transporturi Navale Maritime, Fluviale si pe Cai Navigabile din cadrul Ministerului Transporturilor…

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul NICE (ex ZIMNICEA) la Genova/Italia, 2002 – foto: www.shipspotting.com / Gianpaolo

Cargoul ZIMNICEA a fost vandut pe nimic in cadrul procesului de lichidare operationala a Navrom. A fost cumparat de catre Dylan Holdings in noiembrie 1999. Numele i-a fost schimbat in NICE, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel georgian.
In iunie 2001 i-a fost schimbat numele in DYLAN, pavilionul arborat ramanand cel georgian. Cargoul a fost operat de catre Daleco Plus Shipping din Nahodka, rusia.
A fost folosit pentru transportul de busteni in Marea Japoniei (zona de est a rusiei).
Din noiembrie 2006 i-a fost schimbat pavilionul cu ce cambodgian.
A navigat pana la inceputul anului 2013, cand a fost vandut la fier vechi. A ajuns la data de 10.02.2013 in China, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul DYLAN (ex ZIMNICEA) la Nahodka/rusia, 13.06.2012 – foto: www.marinetraffic.com / Andy Ru

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 105,94 m, latime: 14,80 m, pescaj: 7,07 m
– IMO: 8502171
– Call sign: YQOB
– 4.620 tdw/ 3.430 Gt
– propulsia: un motor 5DKRN50/110-2, fabricat la Bryanskiy Mashinostroitelnyy Zavod (BMZ) – Bryansk, ce dezvolta 3.000 CP
– viteza maxima: 13,7 Nd
– bunker combustibil: 569 tone
– 3 diesel generatoare a cate 450 KW, 400 V 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5 t SWL, actionate de cate un vinci fiecare



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights . 

Contributors