Cargoul VILCEA 4.12.1990, foto colorizata dupa un scan de fotografie tiparita alb-negru – foto: Cristian Munteanu
Cargoul VILCEA (1984-2013)
A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1273, fiind livrat Navrom in cursul lunii martie 1984.
A ramas la Navrom si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu 25.09.1992 a fost inchiriat (contract de bare boat) Cosena srl Constanta.
Incepand cu 1998, odata cu intrarea Navrom Constanta in insolventa, a inceput vanzarea navelor acestei companii.
VILCEA a fost vanduta chiar Cosena srl Constanta, care o avea in operare, in cursul lunii august 1998. Numele i-a fost schimbat in JANA si a constinuat sa navige sub pavilion romanesc.
In ianuarie 1999 i-a fost schimbat numele in XANA, operarea sa revenind SoCoMar, care mai avea in operare si alte foste cargouri romanesti din aceeasi clasa (ALBA, SATU MARE, HUSI, HAGIENI, CIMPIA TURZII, LUGOJ).Pavilionul arborat a fost cel maltez.
Din ianuarie 2001 a revenit sub pavilion romanesc la Cosena srl Constanta, numele ramanand acelasi – XANA.
Pe 5.05.2001 a esuat in apropierea insulei grecesti Skiathos dupa o defectiune la motorul principal. A fost tractat, apoi reparat, dupa care si-a reluat activitatea.
In aprilie 2003 a fost vandut grecilor de la Dolphine Maritime, operarea sa revenind Consolidated Bulk din Liban. Numele i-a fost schimbat in ANGORA, pavilionul arborat initial fiind cel al St Vincent&Grenadines, pentru ca, mai apoi, de-a lungul anilor, sa fie schimbat cu cel al Barbados, apoi cu cel maltez.
In a doua jumatate a lui 2007 a fost dus pentru reparatii capitale la Pireu. I-au fost inlaturate toate cele 4 cranice, in locul lor au fost montate doua macarale mai puternice. Corpul navei a fost vopsit in negru (fusese rosu pana atunci), iar suprastructura a ramas alba.
In aprilie 2012 a fost vandut unei companii arabe, numele i-a fost schimbat in AMIRA NADIA, pavilionul arborat fiind cel Tanzanian. Apoi, in iulie 2013 i-a fost schimbat din nou numele, in KHALED H, ramanand sub pavilion tanzanian.
In octombrie 2013 a fost vandut la fier vechi. A ajuns la Alang/India pe 2.11.2013, fiind ulterior dezmembrat.
Cargoul VILCEA in anii ’90, ani in care era inchiriat la Cosena srl Constanta – foto: Henk Kowenhoven
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,65 m, latime: 17,70 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 8502183
– Call sign: YQNT
– 8.750 tdw/ 5.934 Gt
– propulsia: un motor fabricat la Zaklady Przemyslu Metalowego “H. Cegielski” S.A.- Poznan – licenta Sulzer, 5RD68, motor ce dezvolta 6.100 CP
– viteza maxima: 16 Nd
– bunker: 1.131 tone
– 3 diesel generatoare a cate 250 KW, 400V 50 HZ CA fiecare
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5t SWL fiecare ( pana in a doua jumatate a lui 2007 , cand au fost inlocuite cu doua macarale mai puternice)
Ultimele Comentarii