Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul ANNA ELISABETH (ex OLTET) tranzitand Bosforul, 13.06.2007 – foto: www.shipspotting.com / Gerolf Drebes

Cargoul OLTET

Constructia sa a inceput la data de 9.01.1989 la Santierul Naval Braila, numar de santier 1326.
Cargoul era destinat Navrom Constanta, care, insa, dupa 1990 nu a mai investit in finalizarea constructiei din lipsa de fonduri; asa ca, nici aceasta nava nu a mai apucat sa navigheze sub pavilion romanesc…
Era un nou tip de cargou ce urma sa intre in dotarea flotei noastre maritime comerciale. Proiectul care a stat la baza constructiei acestui cargou era unul folosit pentru o serie de cargouri construite pentru China, incepand cu 1986. Spre deosebire de proiectul construit pentru China, cargourile ce urmau sa intre in dotarea flotei noastre aveau corpul ceva mai lung, pescajul putin mai mare, tonajul mai mare, iar bigile fusesera inlocuite cu cranice.
Desi din serie ar fi trebuit sa faca parte mai multe astfel de cargouri al caror nume incepea cu litera “O”, doar cargoul ODOBESTI a fost finalizat. Alte cateva nave ale seriei, printre care si aceasta nava, care fusese lansata cu numele de OLTET, au fost vandute la stadiul de corp de nava.
Acest cargou a fost lansat la apa in cursul anului 1992, fiind vandut Gefonzo/Olanda la stadiul de corp de nava in prima jumatate a anului 1998.
Insa spre deosebire de alte astfel de nave care au plecat remorcate, fiind apoi finalizate in santiere din afara Romaniei, constructia acestei nave a continuat la Braila, insa dupa un proiect diferit.
Nava a fost finalizata ca port-container la data de 1.10.1999. Numele i-a fost schimbat in ANNA ELISABETH, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel austriac.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul 19 MAYIS (ex OLTET) tranzitand Bosforul, 20.07.2012 – foto: www.shipspotting.com / Frank Behrends

De-a lungul timpului a purtat urmatoarele nume:
– ANNA ELISABETH (10.1999 – 06.2011)
– 19 MAYS (06.2011 – 02.2014)
– CEYDA AYTEKIN (02.2014 – 03.2018)
– ESRA NUR (03.2018 – prezent)

Cargoul este activ si in prezent (2025), apartinand turcilor de la Cayeli Shipping ltd, pavilionul arborat fiind cel panamez.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul CEYDA AYTEKIN (ex OLTET) tranzitand Bosforul, 15.06.2016 – foto: www.shipspotting.com / Gerolf Drebes

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 113,09 m, latime: 16,40 m, pescaj: 7,70 m
– IMO: 9045687
– 6.558 tdw/ 4.987 Gt
– propulsia: doua motoare MAN B&W, model 6L40/54, fabricate in Germania, a cate 3.750 CP fiecare, cuplate la aceeasi linie axiala
– viteza maxima: 15,5 Nd
– echipat cu 3 diesel generatoare
– 2 magazii
– capacitate containere: 509 teu

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul ESRA NUR (ex OLTET) tranzitand Bosforul, 2.06.2020 – foto: www.shipspotting.com / vovashap



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .