Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SINAIA in constructie la Sunderland, 1966 – foto: www.shipsnostalgia.com / schorcher

Cargoul / Nava pentru transport animale vii SINAIA (1966-1990)

A fost construita la James Laing Sons Ltd Shipyard, Sunderland / Marea Britanie, numar de santier 838, fiind livrata Navrom Constanta in noiembrie 1966.
Pe 01.12.1976 nava a esuat in apele Vietnameze si a fost desesuata pe 15.04.1977 si ancorata in rada Danang, a fost apoi remorcata la Hong Kong unde pe 28.11.1977 a intrat in santierul naval HUD Taikoo Yard unde s-au facut reparatii temporare.
In iulie 1978 s-a decis ca nava sa fie convertita din nava pentru marfuri generale in nava pentru transportul animalelor vii. Conversia s-a executat in Santierul Hitachi din Osaka. Dupa lucrari de intarire, a fost remorcata de la Hong Kong la Osaka unde a ajuns pe 13.08.1978.
Animalele se transportau pe 10 nivele din care 5 erau mobile pentru a permite incarcarea animalelor mari. Pentru asigurarea ingrijirii animalelor s-a construit un compartiment masina suplimentar, separat, unde s-au mai montat inca 2 auxiliare, o caldarina, 3 distilatoare (fiecare putand produce 50 t apa/zi), un tablou principal.
s-a construit un buncar pentru furaje cu instalatiile aferente de transport si distributie a hranei si apei la animale, s-au instalat 38 ventilatoare de mare capacitate, precum si 4 rampe de incarcare. Pentru imbunatatirea stabilitatii s-a turnat un lest de beton deasupra dublului fund.
Echipajul a fost suplimentat dupa cerinte, cu personal NAVROM si al Ministerului Agriculturii.
Nava a iesit din santier pe 24 ianuarie 1979. A executat transporturi de ovine din Romania in tarile arabe, din Australia in Romania si tarile arabe, precum si cabaline din Argentina in Noua Zelanda.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SINAIA – colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografie scanata – © Michael D.J. Lennon

Sfarsitul anului 1989 gaseste SINAIA retrasa la Constanta Sud-Agigea.
La inceputul anului 1990, conducerea Navrom a cerut aprobarea de la Ministerul Transporturilor pentru vanzarea a 24 de nave care nu ar mai fi corespuns din punct de vedere tehnic.
Printre cele 24 de nave s-a aflat si SINAIA, care a fost vanduta in cadrul licitatiei organizate de catre ICE Contransimex Bucuresti, pe 3 iulie 1990, impreuna cu alte 10 nave.
A fost adjudcata de catre United Shipping Finance din Singapore, care a revandut-o apoi la fier vechi.
A ajuns remorcata la Mumbai/India pe 8.10.1990, fiind ulterior dezmembrata.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava transport animale SINAIA – foto: Gheorghe Falcoianu

Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 162,46 m, latime: 20,73 m, pescaj: 9,38 m
– IMO: 6609523
– Call sign: YQBU
– 15.095 tdw/ 11.275 Gt
– propulsia: un motor Burmeister & Wain, model 674-VT2BF-160, fabricat la Harland & Wolff Belfast, ce dezvolta 10.800 CP
– viteza maxima: 18.4 Nd
– bunker: 1.485 tone
– 3 diesel generatoare a cate 300 KW, 380V 50 HZ CA
– ca si cargou dispunea de: nr. magazii: 6 / nr. guri magazii: 11
– instalatie de incarcare/descarcare, ca si cargou: 4 cranice a cate 5t SWL fiecare, 1 biga de 60t SWL si 4 bigi a cate 5t SWL fiecare
– nava sora: PREDEAL

– info nava: Cristian Gregoretti, Gheorghe Falcoianu