Cargoul BUSTENI in prima jumatate a anilor ’90 – foto: John Sins
Cargoul BUSTENI / OCEAN LINE 1 (1975-2007)
A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 654, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii august 1975.
A ajuns in patrimoniul Romline Constanta dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu 1.04.1994 a fost inchiriat (contract de bare-boat) Interocean Services srl Bucuresti. A continuat sa navigheze sub acelasi nume si sub pavilion romanesc.
In cursul anului 1995, Romline a hotarat sa vanda navele mai vechi de 20 ani. Printre acestea se regasea si cargoul BUSTENI.
Cargoul BUSTENI a fost vandut chiar Interocean Services srl Bucuresti, in cursul lunii decembrie 1996. Numele i-a fost schimbat in OCEAN LINE 1, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
Cargoul BUSTENI la Bangkok, 1992 – foto: Grigoras V. Vasilica
Incepand cu luna august 2000, a fost tranferat in patrimoniul unei subsidiare panameze a Interocean Services – Naval Heritage Maritime.
Numele cargoului a fost schimbat, in cursul lunii septembrie 2000, in SANCRIS, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel bolivian. Corpul cargoului a fost vopsit in rosu, suprastructura ramanand alba. Pe cosul cargoului au aparut initialele noii companii – NHM.
Din august 2001, operarea sa a revenit Romanian Maritime, alaturi de alte foste cargouri romanesti – GOLDEN GEMINI (ex ZARNESTI), GOLDEN ARIES (ex NICORESTI), STELLA M (ex MOINESTI) si GULF PRIDE (ex CALUGARENI).
Tot din august 2001, pavilionul arborat a fost schimbat cu cel panamez.
A fost o prezenta constanta in portul Constanta.
A navigat pana in septembrie 2007, cand a fost vandut la fier vechi. A efectuat un ultim voiaj cu destinatia Gadani / Pakistan, unde a ajuns la data de 24.09.2007, fiind ulterior dezmembrat.
Cargoul BUSTENI in Oceanul Indian, 1005 – foto: Mihaita Stoica
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,78 m, latime: 17,70 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 7524287
– Call sign: YQEI
– 8.750 tdw/ 6.253 Gt
– propulsia: un motor fabricat la Zaklady Przemyslu Metalowego “H. Cegielski” S.A.- Poznan – licenta Sulzer, 5RD68, motor ce dezvolta 6.100 CP
– viteza maxima: 16 Nd
– bunker combustibil: 1.131 tone
– 3 diesel generatoare a cate 200 KW, 400 V, 50 HZ CA fiecare
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5 t SWL fiecare
Cargoul SANCRIS (ex BUSTENI) tranzitand Bosforul, 25.07.2007 – foto: www.shipspotting.com (fotografia nu mai exista pe acest site in prezent)
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii