Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul ARAD pe Canalul Sulina, 1971 – foto: Claudiu Nelega

Cargoul ARAD / Nava maritima de interventie cu scafandri de mare adancime EMIL RACOVITA

A fost construit in anul 1961 la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin pentru Navrom Constanta.
A fost folosit de catre Navrom Constanta in special pe “linia Levantului”, efectuand voiaje in Turcia, Siria, Liban, Cipru, Egipt.
In toamna anului 1976 cargoul a fost transferat de la Navrom in cadrul Marinei Militare. A fost dus la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin, unde a fost transformat in nava maritima de interventie cu scafandri de mare adancime (proiectul nr. 1443 al ICEPRONAV Galati), la bordul navei a fost instalat sistemul „Ulis”(unite legere de intervention subacvatique), de provenienta franceza, pentru scufundari la mare adancime si a intrat in componenta Grupului de Scafandri de Mare Adancime cu numele de EMIL RACOVITA, la 31 noiembrie 1977.
Dupa transformare nava a fost vopsita in totalitate in alb.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava EMIL RACOVITA la Constanta, 2006 – foto: Fortele Navale Romane

Nava a fost utilizata in misiuni pe mare ca baza pentru scufundari reale la mare adancime cu instalatia „ULIS”, la punerea in functiune a platformelor de foraj marin romanesti, la montarea conductelor submarine pentru transportul petrolului de la platforme, precum si pentru cercetari oceanografice si hidrografice.
A activat la Constanta pana in 2007, an in care a fost scoasa din serviciu, fiind transferata in parcul rece al Marinei Militare de la Mangalia. Tot in 2007 a fost vopsit in totalitate in gri, la fel ca navele militare.
Si in prezent se afla tot la Mangalia, acostata la cheiul Divizionului de Nave Auxiliare.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava EMIL RACOVITA la Mangalia, 13.06.2007 – foto: Adrian Vilcu

Caracteristici:
– Lungime: 70 m, latime: 10 m, pesacaj: 3,9 m
– 1.015 tdw / 1.047 Gt (ca si cargou) ; 1.900 tdw/1.500 Gt dupa conversie
– IMO: 5021451 (cargoul ARAD) / IMO: 6130649 (nava EMIL RACOVITA)
– propulsat de un motor Sulzer, model K8Z52/105, ce dezvolta 1.200 CP.
– viteza: 11 nd
– ca si cargou era dotat cu 6 bigi a cate 2 t SWL / dupa conversie bigile au fost inlaturate, iar pe punte a fost instalata o macara pentru manevrarea instalatiei de scufundare