Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

TIRGU OCNA 6 la Galati, 11.03.2012 – foto: Cristian Gregoretti

Remorcherul maritim portuar / Impingatorul TIRGU OCNA 6

A fost construit la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin, fiind livrat G.S.L.H.(Grup Santiere Constructii Hidrotehnice) Galati in cursul anului 1980.
A fost folosit pe diversele santiere hidrotehnice de pe Dunare.
Dupa reorganizarea G.S.L.H. Galati din 1991, a ajuns in patrimoniul nou infiintatei societati, S.C. Hidrotehnica SA Galati.
A continuat sa fie folosit, ca si inainte, pe diversele santiere hidrotehnice de pe Dunare.
La jumatatea anului 2009 a fost vandut Navrom Galati.

TIRGU OCNA 6 in portul Constanta, 19.07.2016 – fotografii: Jan Husca

Din cea de-a doua jumatate a anului 2010 a intrat intr-un amplu proces de modernizare, la Navrom Shipyard Galati: din vechiul remorcher a ramas doar corpul, si acela modificat la prova, unde i-au fost adaugati cei 2 pinteni pentru impingere.
A fost reconstruita suprastructura si s-a inlocuit totul pe nava, de la motoare pana la echipamente de navigatie.
Numele i-a ramas acelasi: TIRGU OCNA 6. Corpul i-a fost vopsit in negru, iar suprastructura in alb.
A redevenit activ la inceputul anului 2012.
Dupa cateva luni petrcute la Galati, a fost mutat la Constanta Sud – Agigea, unde a fost folosit ca impingator de manevra.
In cursul anului 2021 a trecut printr-o reparatie capitala la Galati, fiind revopsit in culorile specifice Navrom Galati: corpul in rosu, suprastructura in alb.
Este folosit si in prezent (2023) ca impingator de manevra in portul Constanta Sud – Agigea.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

TIRGU OCNA 6 in portul Constanta, 8.08.2016 – foto: Paul Ionescu

Caracteristici nava:
– lungime: 23,30 m, latime: 6,96 m, pescaj maxim: 2,35 m
– ENI: 46000406
– MMSI: 264162436
– Call Sign: YP2436
– Gross Tonnage: 112
– Propulsia originala era asigurata de 2 motoare tip MB836B (licenta Maybach) a cate 280 CP/ 1.360 rpm fiecare; acestea au fost inlocuite in 2011, cu 2 motoare noi, Volvo-Penta, model D12D, a cate 400 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare RENK-UMC Resita comandate de la distanta, electro-pneumo-hidraulic / inlocuite in 2011 cu 2 reductoare-inversoare noi, model ZF 350
– Elice pas fix, aliaj, in duza mobila
– bunker combustibil: 24 t
– dotat initial cu 2 diesel-generatoare tip D110-UTB Brasov de putere 35 KW, 380 V, 50 HZ fiecare / acestea au fost inlocuite cu ocazia modernizarii din 2011 , cu 2 diesel-generatoare noi
– bollard pull: 7 t (in configuratia originala)

TIRGU OCNA 6 in portul Constanta, 17.02.2020 – fotografii: Jan Husca 

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

TIRGU OCNA 6 la Galati, 9.12.2021 – foto: Cristian Gregoretti

Actualizari pagina:

– 11 Mai 2023 – Cristian Gregoretti  -actualizat informatiile despre nava si introdus fotografii noi

– 7 Octombrie 2019 – Cristian Munteanu – pagina creata

Contributors