Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

MEDIAS la Viena, iulie 1993 – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews

Remorcherul MEDIAS (1961-2023)

A fost construit in 1961 la Santierul Naval Oltenita, numele original fiind IOSIF RANGHET.
In 1965 numele i-a fost schimbat in MEDIAS.
A apartinut Navrom Giurgiu, fiind folosit pe toate sectoarele Dunarii (romanesc si international).
Din 1991, odata cu reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom, a ajuns in patrimoniul Giurgiu Nav.
A continuat sa fie folosit, ca si inainte, pe toate sectoarele Dunarii.
In 1996 a fost vandut SC Prior srl. A fost transformat in impingator, fiind folosit pe sectoarele romanesti ale Dunarii. ( multumim pt informatii domnului Titi Stramansov).
In 2003 a fost vandut SC Hercules SA Braila.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

MEDIAS la Galati, 15.09.2010 – foto: Cristian Gregoretti

A trecut printr-o reparatie capitala la Braila. A fost vopsit in culorile specifice Hercules Braila: corp gri, suprastructura alba.
Numele i-a ramas acelasi – MEDIAS. a continuat sa fie folosit pe toate sectoarele Dunarii.
L-am vazut ultima data, activ, la Galati, in septembrie 2010. Apoi a fost retras in bazinul Docuri de la Braila.
A ramas acolo pana in cursul lunii iunie 2023, cand a fost vandut la fier vechi, alaturi de alta nava care a apartinut Hercules Braila – HERCULES 1 (ex SANTIERUL NAVAL OLTENITA 1).
La data de 23.06.2023, impingatoarul ROVINARI 27 a condus pe ultimul drum, remorcherele MEDIAS si HERCULES 1 (ex SANTIERUL NAVAL OLTENITA 1), precum si impingatorul PIATRA OLT.(multumiri pentru informatie domnului Adrian Hahui)
Initial cele 3 nave au fost duse in bazinul de la Cernavoda, dupa care si-au continuat drumul catre Constanta, ajungand acolo la data de 3.07.2023.
Aceste nave urmeaza a fi dezmembrate la Tomini Trading Constanta.

MEDIAS, scos pe rampa Tomini Trading Constanta, unde urmeaza a fi dezmembrat, 3.07.2023 – galerie foto: Cutov Valentin

Cateva caracteristici ale remorcherului:
– lungime: 48 m, latime: 8,04 m, pescaj maxim: 1,56 m
– deplasament maxim: 350 t
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare Skoda a cate 550 CP fiecare; ulterior a fost remotorizat cu 2 motoare SKL, a cate 720 CP fiecare
– dotat cu 2 diesel-generatoare a cate 36 KW, respectiv 18 KW, 110 V, CC