Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul TELEORMAN, 28.08.2007 – foto: www.binnenschifferforum.de/ Reinier D

Impingatorul TELEORMAN

A fost construit in 1982 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Giurgiu.
A ramas la Giurgiu Nav si dupa 1991, an in care a avut loc reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana la sfarsitul anilor ’90.
Apoi, pe la inceputul anilor 2000, a fost vandut SC Hercules SA Braila, impreuna cu nava sora – FILIASI 4.
Ca si particularitate, dupa ce au ajuns in patrimoniul Hercules Braila, ambele impingatoare au avut si portiunea de sub cosuri, de pe cabina, vopsita in negru, ca o continuare a cosurilor pana la nivelul puntii.
A continuat sa fie folosit pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
De la sfarsitul anului 2008 a fost retras la Braila, pe fondul crizei financiare, din lipsa de comenzi.
L-am vazut la intrarea pe Canalul Macin, la Braila, in iunie 2009, alaturi de impingatorul ALDEBARAN (ex VULTUR 2); ambele erau ancorate acolo, iar TELEORMAN avea comanda coborata.
In 2012, au fost mutate in bazinul Docuri de la Braila.

Impingatorul ISACCEA (ex TELEORMAN) in timpul operatiunilor de modernizare/reparatii din 2022 – galerie foto: Cristea Costel

In 2015, ambele impingatoare ( TELEORMAN si FILIASI 4 ) au fost vandute in Ucraina. Din informatiile pe care le am, se pare ca doar FILIASI 4 era functional.
Au fost duse la Izmail, unde FILIASI 4 a fost repus, relativ rapid, in functiune, luand apoi calea Odesei.
TELEORMAN a ramas in Santierul Naval din Izmail pentru multi ani. S-a lucrat destul de incet la el.
In 2019 se afla in santier, numele ii fusese schimbat tot cu unul romanesc – ISACCEA – portul de inregistrare fiind Giurgiulesti/ Republica Moldova. Nu a navigat sub pavilion moldovenesc.
In 2021 se afla tot in santier, doar pavilionul fiindu-i schimbat cu cel slovac, impingatorul fiind inregistrat la Bratislava.
In 2022 a avut loc o noua schimbare de pavilion, cu cel ucrainean, portul de inregistrare fiind Kiev.
Ca si la alte impingatoare de acest tip, vandute in spatiul ex-sovietic, si acestui impingator i-a fost adaugat un catarg mare, rabatabil, in spatele comenzii. In cursul anului 2022 a fost remotorizat, vechile motoare fiind inlocuite cu unele second hand, Wartsila, a cate 1.326 CP fiecare. Dupa luni de zile in care s-a miscat doar in zona portului Izmail, in octombrie 2022, impingatorul a plecat intr-un prim voiaj international, cu un convoi de barje, ajungand pana in Ungaria.
La revenirea din Ungaria, am reusit sa-l fotografiez, in sfarsit, pe cand tranzita Galati-ul, cu destinatia Izmail.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ISACCEA (ex TELEORMAN) la Galati, in tranzit catre Izmail, 10.12.2022 – © Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,52 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– ENI: 33001705
– propulsia originala era asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare / acestea au fost inlocuite in 2022 cu 2 motoare second hand Wartsila, a cate 1.326 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita /  inlocuite cu ocazia remotorizarii din 2022
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz / probabil inlocuite in cursul anului 2022
– bunker combustibil: 87 t
– Prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ISACCEA (ex TELEORMAN) la Izmail, 8.03.2023 – foto: Iulian Angheluta