Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ROVINARI 26 la Giurgiu in 2002 – foto: www.binnenschifferforum.de / Reinier D

Impingatorul ROVINARI 26

A fost construit in 1988 la Santierul Naval Giurgiu pentru Navrom Giurgiu.
Dupa reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviale Navrom din 1991, a ajuns in patrimoniul S.C.A.E.P. Giurgiu Port S.A.
A continuat sa fie folosit ca impingator de manevra in zona Turnu Magurele pentru cativa ani, fiind folosit apoi ca nava de tranzit pe Canalul Dunare-Marea Neagra. (multumim pentru informatii domnului Radauceanu Marius)
In prima jumatate a anului 2006 a fost vandut Hidro-Baza din Serbia. Numele i-a fost scurtat in ROVINARI, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel sarbesc.
A fost modernizat/remotorizat, vechile motoare fiind inlocuite cu unele Cummins, model KT19M, a cate 375 CP fiecare.
Este activ si in prezent (2024) in Serbia.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ROVINARI (ex ROVINARI 26) in Serbia, 2014

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,90 m, latime: 7,80 m, pescaj maxim: 1,5 m
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti / acestea au fost inlocuite cu 2 motoare Cummins, model KT19M, a cate 375 CP fiecare
– reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel
– bunker motorina: 17 tone
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– dotat cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 28 KW, 380 V, 50 HZ CA / inlocuite cu ocazia modernizarii
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.

Contributors