GIURGIU 29 la Viena, anii ’90 – www.binnenschifferforum.de / danubenews
Impingatorul GIURGIU 29 / MERCUR 208
A fost construit in 1991 la Santierul Naval Giurgiu pentru Navrom Galati.
In septembrie 1993 i-au fost schimbate motoarele cu unele noi, mult mai performante fata de cele existente pe restul navelor din serie – Deutz 6M 628, a câte 1.258 CP fiecare.
Si nava sora – GIURGIU 31 – avea sa fie echipata cu acelasi tip de motor.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana la a doua jumatate a anului 2007.
MERCUR 208 (ex GIURGIU 29) la Galati, 9.07.2009 – Cristian Gregoretti
A fost adus apoi la Navrom Shipyard Galati, unde a intrat intr-un proces de modernizare.
Au fost inlocuite echipamentele de navigatie si reamenajate interioarele, conform proiectului MERCUR – Clasa 200.
De asemenea, s-a inlocuit sistemul hidraulic ce permitea coborarea comenzii, aflat sub cabina de comanda, cu unul nou (doua brate metalice, actionate hidraulic, de care este atasata cabina de comanda si care permit ridicarea acestei la o inaltime mai mare, pentru o mai buna vizibilitate). Aceasta modificare s-a regasit doar pe cateva nave modernizate in cadrul proiectului MERCUR-Clasa 200.
Domnul Dumitru Balaban, pensionar acum, a proiectat sistemul de manevra a timoneriei mobile, prin 2006, cand era in activitate la SC Hidro Tech Consult srl Braila, in conformitate cu tema de proiectare elaborata de Ship Design Group Galati.
Impingatorul a fost vopsit in noile culori specifice Navrom Galati, alb-rosu, iar numele i-a fost schimbat in MERCUR 208, insa a continuat sa foloseasca aceleasi motoare.
Trebuie mentionat faptul ca GIURGIU 29 nu se regasea pe lista navelor ce urmau a fi modernizate conform Hotararii Guvernamentale din 2005.
Impingatorul a redevenit functional in 2008.
In prima parte a anului 2020 i-au fost inlocuite cele doua motoare cu doua motoare noi, Caterpillar 3512B, a cate 1.298 CP fiecare.
In prezent este folosit pe toate sectoarele Dunarii.
MERCUR 208 (ex GIURGIU 29) la Galati, 31.03.2012 – Paul Ionescu
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,66 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 1,7 m
– deplasament maxim: 389 t
– ENI: 46000352
– MMSI: 264162022
– Call sign: YP2022
– propulsat de doua motoare Deutz, model 6M 628, a cate 1.258 CP fiecare/ inlocuite in prima parte a anului 2020 cu doua motoare noi, Caterpillar 3512B, a cate 1.298 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker motorina: 42 t
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 70 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 v, 50 Hz CA / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2007-2008
– prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca un vinci, la pupa (intre barca de salvare si vinciurile ancorelor), actionate manual.
– info nava: Cristian Gregoretti, Jan Husca, Manolache Dumitrel, Lucian Savencu
MERCUR 208 (ex GIURGIU 29) la Galati, 22.01.2015 – Paul Ionescu
MERCUR 208 (ex GIURGIU 29) in 2010 – youtube.com / cargokill
MERCUR 208 (ex GIURGIU 29) 29.12.2011 – youtube.com / cargokill
MERCUR 208 (ex GIURGIU 29) 14.01.2011 – youtube.com / cargokill
Ultimele Comentarii