Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatoarele GIURGIU 17, FILIASI 5, ROVINARI 19 si ROVINARI 17 la Galati, la sediul Navrom Shipyard, 9.12.2005 – foto: Cristian Gregoretti

Impingatorul GIURGIU 17 / MERCUR 203

A fost construit in 1988 la Santierul Naval Giurgiu pentru Navrom Galati.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana la jumatatea anului 2006.
In 2005 a fost elaborata Hotararea Guvernamentala privind aprobarea ”Programului anual de modernizare a parcului de nave fluviale sub pavilion roman destinate transportului public”, prin care Navrom Galati trebuia sa aloce 11,6 milioane Euro iar statul 3,9 milioane Euro pentru modernizarea a 14 impingatoare (lista acestora era specificata in cadrul Hotararii Guvernamentale, de asemenea era specificat anul in care urma sa fie modernizata fiecare nava si valoarea investitiei – pentru acest impingator ar fi revenit 1 milion Euro).
Tot in 2005, Navrom Galati a contractat un imprumut de 14 milioane Euro pentru modernizarea flotei.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatoarele MERCUR 203 (ex GIURGIU 17) si BUREBISTA la Galati, 8.12.2009 – foto: Cristian Gregoretti

GIURGIU 17 a fost adus in cea de-a doua jumatate a anului 2006 la sediul Navrom Shipyard Galati, din Portul Docuri. A intrat intr-un amplu proces de modernizare, fiindu-i inlocuite vechile motoare cu unele noi, Cummins KTA 38M2, a cate 1.200 CP fiecare, inlocuite echipamentele de navigatie, reamenajate interioarele, conform proiectului MERCUR – Clasa 200.
De asemenea, s-a inlocuit sistemul hidraulic ce permitea coborarea comenzii, aflat sub cabina de comanda, cu unul nou ( doua brate metalice, actionate hidraulic, de care este atasata cabina de comanda si care permit ridicarea acestei la o inaltime mai mare, pentru o mai buna vizibilitate ). Aceasta modificare s-a regasit doar pe cateva nave modernizate in cadrul proiectului MERCUR-CLASA 200.
Impingatorul a fost vopit in noile culori specifice Navrom Galati, alb-rosu, iar numele i-a fost schimbat in MERCUR 203.
A redevenit functional in ianuarie 2007.
In prezent este folosit pe toate sectoarele Dunarii.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul MERCUR 203 (ex GIURGIU 17) la Galati, 2.05.2010 – foto: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,64 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 1,7 m
– deplasament maxim: 389 t
– ENI: 46000347
– MMSI: 264162211
– Call sign: YP2211
– propulsia originala: doua motoare licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 890 CP fiecare / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2006 cu doua motoare noi, Cummins KTA 38M2, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare / inlocuite in 2006
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker motorina: 93 mc
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 70 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 v, 50 Hz CA / inlocuite in 2006
– prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual.

– info nava: Cristian Gregoretti, Jan Husca

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul MERCUR 203 (ex GIURGIU 17) la Galati, 21.06.2014 – foto: Paul Ionescu

Filme impingator MERCUR 203 – sursa youtube / user cargokill