Impingatorul BRUMAREL 1 la Giurgiu – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews
Impingatorul BRUMAREL 1 / GLOBAL LINE 1
A fost construit in 1994 la Santierul Naval Giurgiu, pentru S.C. Muca & Co Prod Com srl Giurgiu.
Alaturi de nava sora – BRUMAREL 2 – a fost folosit pentru propulsia unor barje de tip RO-RO, folosite in regim de feribot intre porturile Giurgiu si Ruse.
Au fost ultimele 2 impingatore de acest tip construite in Romania.
In 2007, navele companiei au fost executate silit ca urmare a unui litigiu cu banca creditoare. Acestea au fost cumparate de catre S.C. Global Linie de Transport Dunarean srl Bucuresti.
Impingatorul BRUMAREL 1 a fost reparat, suprastructura a fost vopsita in portocaliu, corpul in gri, iar numele i-a fost schimbat in GLOBAL LINE 1.
A fost folosit la inceput pentru activitati de transport, in special pe sectoarele romanesti ale Dunarii, apoi la activitatea de feribot dintre porturile Calarasi (Chiciu) si Ostrov.
Impingatorul GLOBAL LINE 1 (ex BRUMAREL 1) la Novi Sad/Serbia in 2008 – foto: www.shipspotting.com / Nestin
In urma pronuntarii insolventei S.C. Global Linie de Transport Dunarean srl din 2012, bunurile acesteia au fost scoase la licitatie. Impingatorul GLOBAL LINE 1 a fost evaluat la 445.000 Euro fara TVA.
La ultima licitatie, din data de 13.12.2013, S.C. Interagro Transporturi Srl Zimnicea a achizitionat toate navele scoase la licitatie (doua impingatoare, patru barje si un ponton) pentru doar 580.000 Euro fara TVA.
Navele au fost duse la Giurgiu, pe Canalul Plantelor.
Ce rost a avut achizionarea de catre Interagro a acestor nave, precum si a altora (de la Giurgiu Nav sau din alte surse) este greu de spus.
Patronata de “marele” om de afaceri Ioan Niculae, candva catalogat ca “cel mai bogat om din Romania”, Interagro nu a investit mai nimic in toata aceasta flota achizitionata… Majoritatea navelor zac abandonate de ani buni, prin parcurile reci…
GLOBAL LINE 1 se numara printre putinele nave functionale din patrimoniul Interagro, fiind, destul de rar, inchiriata doritorilor.
Din 2016 a fost revopsit: corpul in negru, suprastructura in alb, insa, este inchiriat foarte rar, in rest fiind retras la Giurgiu pe Canalul Plantelor.
Impingatorul GLOBAL LINE 1 (ex BRUMAREL 1) in martie 2013 – fotografii facute cu ocazia intocmirii Raportului de Evaluare pentru vanzarea impingatorului la licitatie – galerie foto: S.C. RCV Servicii Consultanta srl
Caracteristicile impingatorului:
– lungime: 34,66 m, latime: 10.09 m, pescaj maxim: 1,70 m
– deplasament maxim: 389 t
– ENI: 46000463
– MMSI: 264162620
– Call Sign: YP2620
– propulsat de doua motoare licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 820 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker combustibil: 42 t
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 70 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 v, 50 Hz CA
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca un vinci, la pupa (intre barca de salvare si vinciurile ancorelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati.
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii