Impingatoarele DANUBE GLORY (ex AZUGA) si DANUBE STAR (ex ROVINARI 2) la Constanta, 18.06.2016 – foto: Jan Husca
Impingatorul AZUGA / DANUBE GLORY
A fost construit la Santierul Naval Giurgiu in 1977, pentru Navrom.
A fost folosit la manevrele portuare din zona Giurgiu.
Dupa reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom Galati din 1991 (HG 19/1991), a ajuns in patrimoniul Giurgiu Nav.
A fost vandut Dunarom Trading Company Galati, in a doua jumatate a anilor ’90, fiind o epava. A fost dus la reparatii la Santierul Tulcea SIAJ, unde a trecut printr-o reparatie capitala (multumim pentru informatii domnului Ivan Menaev). Nu a mai apucat sa fie folosit de catre Dunarom, care a falimentat in 2002.
A fost vandut North Star Shipping Constanta in 2005. Numele i-a fost schimbat in DANUBE GLORY. Se poate spune ca a avut noroc, avand in vedere faptul ca, marea majoritatea a navelor de la Giurgiu Nav au fost foarte prost intretinute, ajungand inca din anii ’90 niste epave, care au fost ulterior taiate.
Impingatorul a continuat sa fie folosit la manevrele portuare din Constanta.
In 2006 a fost emisa o Hotarare Guvernamentala referitoare la modernizarea flotei fluviale; conform acelei hotarari, impingatorul ar fi trebuit sa fie modernizat in cursul anului 2009, lucru care insa nu s-a intamplat.
A fost remotorizat (2 x 325 CP, probabil DAF), cam in aceeasi perioada ca si nava sora – ROVINARI 2 (2014).
La sfarsitul anului 2021 a fost vandut SC Euroriver Transport srl Constanta ( multumim pentru informatie domnilor Chiriac Constantin si Claudiu Danila). Numele i-a fost schimbat in EURORIVER 4.
Este folosit in continuare ca nava de manevra in portul Constanta.
Impingatorul DANUBE GLORY (ex AZUGA) la Constanta, 10.09.2019 – fleetphoto.ru / Pavel Emelianov
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,89 m, latime: 8 m, pescaj maxim: 1,5 m
– ENI: 46000021
– MMSI: 264162220
– Call Sign: YP2220
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti / acestea au fost inlocuite cu doua motoare DAF a cate 325 CP fiecare
– reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita / inlocuite cu ocazia remotorizarii
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker motorina: 17 tone
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– dotat initial cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 28 KW, 380 V , 50 HZ CA
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.
Ultimele Comentarii