Draga COMANA 1 la Bechet, 30.08.2025 – © www.marinetraffic.com / offroadgangster
Draga absorbant refulanta nepropulsata cu cap taietor COMANA 1
La data de 20.03.2018, AFDJ Galati a semnat cu Shipyard ATG Giurgiu, contractul pentru constructia unui complex de dragaj, format dintr-o draga absorbant-refulanta nepropulsata, doua salande hidroclap nepropulsate, un ponton pentru acostarea/incarcarea salandelor si un impingator de manevra, valoarea contractului fiind de 42.78 milioane RON, fara TVA.
Finantarea s-a facut din fondurile alocate proiectului SWIM – “Smart Waterway Infrastructure management” dintre care contributia Comisiei Europene prin Connecting Europe Facility (CEF) a fost de 85 % din aceasta valoare, restul de 15 %, reprezentand contributia Romaniei, de la bugetul de stat, perioada de implementare fiind iulie 2016 – decembrie 2020.
Cele 5 nave – 2 salande hidroclap nepropulsate (N1128 si N1129) de cate 400 metri cubi fiecare, un ponton de acostare/incarcare (N1130), draga absorbant refulanta COMANA 1 (N1126) si impingatorul de manevra MIHAI BRAVU (N1127) – au fost construite simultan, in perioada 2018-2019, fiind predate AFDJ in perioada august-septembrie 2019.
Navele au ca baza portul Giurgiu.
Achizitia complexului de dragaj face parte dintr-un plan mai amplu, obiectivul proiectului SWIM (SMART Waterway Integrated Management) fiind acela de a realiza un concept integrat pentru implementarea activitatilor de relocare a senalului Dunarii, prin lucrari de dragaj capital pe sectorul comun romano-bulgar, unul dintre cele mai sensibile pentru navigatori, mai ales in perioadele cu ape scazute.
Complexul de dragaj este folosit in zona Calafat-Corabia.
Cateva caracteristici ale dragii:
– lungime: 32.66 m, latime: 7,00 m, pescaj maxim: 1,00 m
– ENI: 46000598
– MMSI: 264163415
– Call sign: YP3415
– pompa dragare cu capacitatea maxima de dragare de 3.600 mc/h, amestec sedimente in apa, din care maxim 20% sedimente
– instalatie de dragare prin absorbtie care poate efectua dragare prin absorbtie pana la o adancime de 14 metri
– transportul materialului dragat se face printr-o conducta cu lungimea de 500 metri liniari, conectata la pontonul de acostare/incarcare, prin intermediul caruia sunt incarcate salandele nepropulsate

Ultimele Comentarii