Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SIMERIA in anii ’80 – © John Sins

Cargoul SIMERIA / SAMMARINA 4 (1976-2000)

A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1159, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii iunie 1976.
A ajuns in patrimoniul Romline Constanta dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
La 29.07.1994, in timp ce se afla la descarcare in portul indian Bombay, a fost lovit de o barja, care i-a provocat o spartura in babord, deasupra liniei de plutire. A fost andocat la Bombay, unde au fost efectuate cateva reparatii provizorii. A plecat de acolo pe 29.08.1994, cu destinatia Jakarta.
In a doua jumatate a anului 1994 a fost inchiriat (contract de bare-boat) Sammarina Shipping & Trading Constanta.
Numele i-a fost schimbat in SAMMARINA 4, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
Un raport din 1996 lista cargoul SAMMARINA 4 ca valorand undeva intre 600.000 si 900.000 USD.
In prima parte a anului 1997, Romline Constanta a vandut cargoul SAMMARINA 4 Sammarina Shipping & Trading Constanta.
A continuat sa fie folosit sub acelasi nume si sub pavilion romanesc.
In octombrie 2000 a fost vandut la fier vechi. A ajuns la Alang/India pe 19.10.2000, fiind ulterior dezmembrat.

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,77 m, latime: 17,72 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 7640847
– Call sign: YQEE
– 8.750 tdw/ 6.253 Gt
– propulsia: un motor fabricat la Zaklady Przemyslu Metalowego “H. Cegielski” S.A.- Poznan – licenta Sulzer, 5RD68, motor ce dezvolta 6.100 CP
– viteza maxima: 16 Nd
– bunker: 1.130 tone
– 3 diesel generatoare a cate 250 KW, 400V 50 HZ CA fiecare
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5t SWL fiecare