Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul GOLDEN ARIES (ex NICORESTI) la Colombo/Sri Lanka, 4.06.2000 – foto: Yvon Perchoc

Cargoul NICORESTI (1985-2016)

A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1285, fiind livrat Navrom in cursul lunii decembrie 1985.
A facut parte din flota Navrom – sectia IV, Galati.
A ajuns in patrimoniul Romline Constanta in 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
In cursul anului 1995 a fost inchiriat (contract de bare boat) unei firme de apartament – Carta Shipping srl Constanta, patronata de catre Vasile Zaharia.
Dupa “reteta clasica” din shippingul privat romanesc, si Carta Shipping avea sa se imprumute la Bancorex, pretextul fiind acelasi – retehnologizarea navei. Creditul de 1,2 milioane USD a fost garantat cu ipotecarea cargoului.
Numai ca nava nu a mai intrat in nici un proces de retehnologizare…
Au urmat apoi, ca la majoritatea acestori companii private de shipping, intarzieri la plata salariilor, aprovizionarea cu mare intarziere a cargoului cu piese de schimb, alimente si combustibili, arestarea cargoului prin diverse porturi ale lumii.
In iulie 1997 cargoul NICORESTI avea sa fie arestat la Colombo, in Sri Lanka pentru neplata unor piese de schimb.
In noiembrie 1997, pe fondul restantelor la plata chiriei, Romline avea sa retraga cele doua cargouri pe care le avea inchiriate la Carta Shipping – NICORESTI si MEHEDINTI.
In urma Carta Shipping srl a ramas si pana in ziua de azi o “gaura” la Bancorex de 1,82 milioane USD, conform listei publicate si raspublicate de AVAS: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf. Bani care nu au mai fost si nu vor mai fi recuperati niciodata. AVAS a taraganat ani de zile executarea datornicilor, intre timp toate acele firme de apartament fiind radiate… Dar poate ca asta s-a si dorit!

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul GOLDEN ARIES (ex NICORESTI) tranzitand Bosforul – foto: Henk Kouwenhoven

Cargoul NICORESTI a ramas arestat la Colombo pana in februarie 1998, cand a fost executat silit de catre autoritatile din Sri Lanka pentru datoriile neachitate.
In urma licitatiei organizate la Colombo a fost cumparat de catre Transocean Services srl Bucuresti pentru 705.000 USD. A fost reparat, numele i-a fost schimbat in GOLDEN ARIES, pavilionul arborat fiind cel al Belize, iar operarea sa a revenit Romanian Maritime.
Pavilionul arborat avea sa fie schimbat in anii ce au urmat cu cel al St. Vincent&Grenadines, apoi cu cel panamez.
Cargoul a devenit o prezenta constanta in portul Constanta, de unde pleca de cele mai multe ori incarcat cu cherestea.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul GOLDEN ARIES (ex NICORESTI) la Constanta, 17.01.2006 – foto: Cristian Gregoretti

In mai 2008 a fost vandut ASNL Shipping SA. Numele i-a fost schimbat in LADY LEEN, pavilionul arborat ramanand cel panamez.
A mai navigat pana in mai 2016, cand a fost vandut la fier vechi. A fost dezmembrat la Alang/India.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul LADY LEEN (ex NICORESTI), intr-unul din ultimele sale voiaje, aici in Marea Egee, 12.03.2016 – foto: fleetphoto.ru/Evgenii 10

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,72 m, latime: 17,71 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 8503840
– Call sign: YQON
– 8.750 tdw/ 5.934 Gt
– propulsia: un motor fabricat la Zaklady Przemyslu Metalowego “H. Cegielski” S.A.- Poznan – licenta Sulzer, 5RD68, motor ce dezvolta 6.100 CP
– viteza maxima: 16 Nd
– bunker: 1.131 tone
– 4 diesel generatoare: 2 x 200 KW, 400V 50 HZ CA fiecare si 1 x 118 KW, 400V 50 HZ CA
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5t SWL fiecare