Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Petrolierul COSTESTI in Santierul Naval Braila, 29.12.1998 – © Agerpres

Petrolierul COSTESTI (1994-2010)

Constructia sa a inceput la data de 5.06.1984 la Santierul Naval Braila, numar de santier 1294.
Dupa acelasi proiect mai fusesera construite 5 astfel de nave pentru Cuba (comenzile 1313-1317), precum si nava sora, CARACAL.
Toate aceste nave tanc fusesera proiectate ca si tancuri pentru transportul uleiurilor vegetale. Ulterior au fost folosite si pentru transportul produselor petroliere.
A fost lansat la apa la data de 2.04.1988.
Anul 1990 l-a prins aproape finalizat.
Dupa 1990, petrolierul ar fi trebuit sa ajunga in patrimoniul Petromin Constanta, care, insa, nu a mai investit in finalizarea constructiei din lipsa de fonduri; asa ca, nici aceasta nava nu a mai apucat sa navigheze sub pavilion romanesc…
Desi constructia sa a fost finalizata in cursul lunii februarie 1994, petrolierul a ramas in custodia Santierului Naval Braila.
De abia in martie 1999 a fost vandut Anglo Dutch Shipbroker din Olanda. Numele i-a fost schimbat in MALS, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel al St Vincent& Grenadines.
Nu a ramas foarte mult in proprietatea olandezilor, acestia vanzandu-l in Malaezia in cursul lunii septembrie 1999.
In anii ce au urmat, a activat in Malaezia, purtand urmatoarele nume:
– LIBRA 5 (09.1999 – 05.2002), pavilion Malaezia
– OCEAN DRAGON (05.2002 – 02.2005), pavilion Belize
– TUAH SARI (02.2005 – 09.2010), pavilion Malaezia
– STAR 6 (09.2010-10.2010), pavilion Tanzania

In octombrie 2010 a fost vandut la fier vechi. A fost dezmembrat in Malaezia.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

COSTESTI in probe de mare, anii ’90 – foto: marian brwyk

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

COSTESTI dupa efectuarea probelor de mare, in doc SN Constanta, anii ’90 – foto: marian brwyk

Cateva caracteristici ale petrolierului:
– Lungime: 102,73 m, latime: 16,42 m, pescaj: 6,80 m
– IMO: 9045596
– 5.069 tdw/ 3.932 Gt
– propulsia era asigurata de catre un motor licenta MAN, model 6L40/54A, fabricat la U.C.M. Resita, ce dezvolta 3.750 CP
– viteza maxima: 13,75 Nd
– bunker combustibil: 428,5 tone
– echipat cu 4 diesel generatoare: 3 x Sulzer (H. Cegielski / Poznan) 400 KW, 400V, 50 Hz CA si 1 x SKL, 150 KW, 400 V, 50 Hz CA
– dispunea de 16 tancuri pentru depozitare, ce puteau stoca in total 5.321 mc
– incarcarea/descarcarea se facea cu ajutorul a 3 pompe
– echipat cu 2 bigi a cate 5 t SWL fiecare, plus inca o biga, la pupa, de 1,6 t SWL