Corpul de nava OLTENITA la Santierul Naval Dearsan Tuzla/Turcia, 7.06.2003 – foto: Jochen Krusmann
Cargoul OLTENITA
Constructia sa a inceput la data de 13.06.1989 la Santierul Naval Braila, numar de santier 1328.
Cargoul era destinat Navrom Constanta, care, insa, dupa 1990 nu a mai investit in finalizarea constructiei din lipsa de fonduri; asa ca, nici aceasta nava nu a mai apucat sa navigheze sub pavilion romanesc…
Era un nou tip de cargou ce urma sa intre in dotarea flotei noastre maritime comerciale. Proiectul care a stat la baza constructiei acestui cargou era unul folosit pentru o serie de cargouri construite pentru China, incepand cu 1986. Spre deosebire de proiectul construit pentru China, cargourile ce urmau sa intre in dotarea flotei noastre aveau corpul ceva mai lung, pescajul putin mai mare, tonajul mai mare, iar bigile fusesera inlocuite cu cranice.
Desi din serie ar fi trebuit sa faca parte mai multe astfel de cargouri, al caror nume incepea cu litera “O”, doar cargoul ODOBESTI a fost finalizat. Alte cateva nave ale seriei, printre care si aceasta nava, care fusese lansata cu numele de OLTENITA, au fost vandute la stadiul de corp de nava.
Acest cargou a fost lansat la apa la data de 15.04.2003, dupa ce fusese vandut turcilor de la Albatros Denizcilik Sanayi Istanbul, la stadiul de corp de nava.
Corpul de nava a fost apoi remorcat pana la Dearsan Gemi Insaat Sanayii A.S, Tuzla/Turcia, unde a continuat constructia sa.
Cargoul a fost finalizat in cursul anului 2007, fiind livrat Albatros Denizcilik la data de 1.04.2007.
Numele i-a fost schimbat in CS CIHAN, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel turcesc.
Cargoul este activ si in prezent (2025), apartinand turcilor de la Armador Shipping Istanbul, navigheaza sub acelasi nume – CS CIHAN – pavilionul arborat fiind tot cel turcesc.
Cargoul CS CIHAN (ex OLTENITA) in Turcia, mai 2025 – foto: Ferdi Kandemir
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 114,49 m, latime: 16,40 m, pescaj: 7,60 m
– IMO: 9045704
– 7.600 tdw/ 5.423 Gt
– propulsia: un moror MAN- B&W, model 5L35MC, fabricat in Germania, ce dezvolta 5.030 CP
– elice pas variabil
– viteza maxima: 13 Nd
– echipat cu 3 diesel generatoare Volvo: 2 x 443 KW, 400 V, 50 Hz, CA si 1 x 240 KW, 400 V, 50 Hz CA
– echipat cu 2 macarale a cate 25 t SWL fiecare
– 3 magazii
– capacitate containere: 450 teu


Ultimele Comentarii