MIDIA 6 la Mangalia, 2008-2009 – fotografii: Adrian Vilcu

Salanda MIDIA 6

A fost construita la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin, numar de santier 31172, fiind livrata ACH Constanta in decembrie 1977.
La livrare a purtat in loc de nume un indicativ – 5575. Acesta a fost schimbat la scurt timp cu numele MIDIA 6.
Dupa 1990, odata cu reorganizarea ACH Constanta, a ajuns in patrimoniul SERUN Constanta, apoi SCM Constanta, pentru ca, din 2008, sa ajunga in patrimoniul Santierului Naval Orsova, odata cu preluarea SCM Constanta de catre acesta.
Salandele de acest tip au fost utilizate la extinderea portului Constanta in anii ’70-’80, la contruirea de noi porturi in Spania, Portugalia, Maroc, Israel, Turcia.
MIDIA 6 a fost vanduta in cursul anului 2016 in Turcia. Numele a ramas acelasi, pavilionul arborat fiind schimbat in 2016 cu cel al Sierra leone, pentru ca, mai apoi, din iunie 2018, sa fie schimbat cu cel turcesc.
In prezent apartine Aras Deniz Insaat AS din Turcia.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

MIDIA 6 la Galati, 13.02.2010 – foto: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale salandei:
– salanda maritima tip hidroclap
– Lungime: 60,3 m, latime: 11,30 m, pescaj: 3,42 m
– IMO: 8829995
– MMSI: 264900142
– Call sign: YQJR
– 1.500 tdw/ 746 Gt
– propulsia: 2 motoare licenta Maybach, tip MB836BB fabricate de uzinele 23 August Bucuresti, supraalimentate, a cate 340 CP, 1500 RPM fiecare. Fiecare motor este cuplat printr-un sistem cardanic la cate un propulsor de tip SCHOTTEL RUDDER PROPELLER cu rotire hidraulica 360 grade fabricatie Finlanda.
– viteza maxima: 5,5 Nd
– Deschiderea pt descarcare si inchiderea pt incarcare se realizeaza cu ajutorul a 2 cilindri hidraulici situati in pupa respectiv in prova magaziei de marfa. Acesti cilindri hidraulici sunt deserviti de o instalatie hidraulica ce lucreaza la presiuni de 250 bar si este de productie Finlanda.
– bunker: 24 tone
– Ridicarea ancorelor se face cu un motor diesel de 45 CP de diferite tipuri (Timpuri noi,Perkins,Torpedo).
– la iesirea din santier, era prevazuta cu instalatie electrica de 24 v alimentata de la grupuri de baterii acumulatoare / Dupa intrarea in serviciu au fost dotate cu un diesel-generator tip D110-UTB Brasov 35 KWA (380V-50HZ) la 1500 RPM.