Remorcherul DANUBE GRACE (ex VLASCA) in zona Giurgiu-Ruse, 6.10.2014 – foto: https://www.binnenschifferforum.de / Reinier D
Remorcherul VLASCA / DANUBE GRACE
A fost construit la Santierul Naval Giurgiu, constructia sa fiind finalizata in cursul lunii mai 1979.
A fost ultimul remorcher de acest tip construit in Romania.
A fost construit chiar pentru Santierul Naval Giurgiu, unde a fost folosit ca remorcher de manevra, in bazinul santierului.
Odata cu pronuntarea falimentului Santierului Naval Giurgiu, in 1998, VLASCA a fost vandut unui armator roman pe nume Marinescu (nu cunosc prea multe detalii legate de aceasta persoana), pentru ca mai apoi, in 2004, sa fie vandut North Star Shipping Constanta.
A fost vopsit in culorile specifice North Star Shipping: corpul in albastru, iar suprastructura in alb. Numele i-a fost schimbat in DANUBE GRACE.
Remorcherul ar fi trebuit modernizat inca din 2008, conform Hotararii de Guvern privind modernizarea flotei fluviale, hotarare elaborata in 2005, insa acest lucru nu s-a intamplat.
Undeva, prin 2010, la prova remorcherului a fost montat un mic pinten pentru impingerea barjelor (arata destul de artizanal).
In 2012 a fost trecut in patrimoniul ADM (Archer Daniels Midland) Romania, care detinea deja un pachet de actiuni la North Star Shipping Constanta, si care avea sa dobandeasca pachetul majorirat de actiuni in 2015.
A fost revopsit in culorile noii companii: corpul intr-o nuanta inchisa de verde, suprastructura in alb. A continuat sa fie folosit pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
In 2015 a trecut printr-o reparatie capitala/modernizare, fiind remotorizat. Acel pinten de impingere din prova a fost inlocuit cu unul mai mare. Remorcherul a fost revopsit: corpul in negru, suprastructura in alb.
Este folosit si in prezent pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
Remorcherul DANUBE GRACE (ex VLASCA) la Galati, 27.08.2022 – foto: Cristian Gregoretti
Cateva caracteristici ale remorcherului:
– deplasament: 151 t
– Lungime: 33,36 m, latime: 6,30 m, pescaj maxim: 1.65 m
– ENI: 46000031
– MMSI: 264162266
– Call sign: YP2266
– Propulsia originala era asigurata de catre un motor SKL 6NVD48-2U ce dezvolta 500 CP; lansarea acestuia si inversarea sensului de rotire se facea local, in sala masinilor, cu aer comprimat / acesta a fost inlocuit in 2015 cu un motor Yanmar, ce dezvolta 755 CP
– Elice pas fix, otel,in duza fixa
– dotat initial cu doua diesel-generatoare a cate 30 KW, 220 V, 50 Hz, CA / acestea au fost inlocuite cu ocazia modernizarii din 2015
– bunker combustibil: 27 t
Ultimele Comentarii