Remorcherele PORTILE DE FIER si DRAGUSENI, Bara Sulina, 4.10.2007 – foto: Cristian Gregoretti
Remorcherul PORTILE DE FIER
A fost construit in 1964 la Santierul Naval Oltenita pentru I.C.H. (Intreprinderea Centrala Hidroelectrica) Portile de Fier.
A fost folosit pe santierul hidroenergetic de la Portile de Fier I.
La data de 3.08.1969, PORTILE DE FIER a fost printre primele nave care au inaugurat ecluza romaneasca de la Portile de Fier I.
Dupa incheierea lucrarilor de la Portile de Fier I, remorcherul PORTILE DE FIER a fost transferat la G.S.L.H. (Grup Santiere Constructii Hidrotehnice) Galati.
A fost folosit pe diversele santiere hidrotehnice de pe Dunare.
Dupa reorganizarea G.S.L.H. Galati din 1991, a ajuns in patrimoniul nou infiintatei societati, S.C. Hidrotehnica SA Galati.
A continuat sa fie folosit, ca si inainte, pe diversele santiere hidrotehnice de pe Dunare.
Initial avusese corpul vopsit in gri, iar suprastructura in alb. Catre sfarsitul anilor ’90, corpul i-a fost vopsit in albastru, suprastructura ramanand alba.
Incepand cu anul 2009, Hidrotehnica Galati a incercat sa vanda parcul de nave, organizand numeroase licitatii.
Astfel, la licitatia organizata in 14.09.2009, remorcherul PORTILE DE FIER fusese scos la vanzare pentru un pret de pornire de 225.000 Euro (fara TVA).
Nu s-a aratat nimeni interesat de achizitia remorcherului. Acesta a ramas activ in continuare.
Din a doua jumatate a anului 2014 a fost la Galati, fiind acostat la capatul Portului Mineralier, aproape de confluenta Siretului cu Dunarea, langa draga NICORESTI, si ea apartinand Hidrotehnica Galati.
S-a tot incercat vanzarea sa , la preturi din ce in ce mai mici, fara succes.
A ramas ani la rand in aceeasi locatie. Cand nivelul Dunarii scadea, remorcherul ramanea pe uscat.
L-am revazut, mai de aproape, in iulie 2022, in aceeasi locatie, ramas pe uscat.
In martie 2023 a fost mutat in bazinul Hidrotehnica Galati.
Remorcherul PORTILE DE FIER la dana Hidrotehnica Galati, 29.03.2016 – galerie foto: Paul Ionescu
Cateva caracteristici ale remorcherului:
– Lungime: 32,20 m, latime: 5,80 m, pescaj maxim: 1.51 m
– deplasament maxim: 150 t
– ENI: 46000395
– Propulsia era asigurata de catre un motor SKL R8DV ce dezvolta 400 CP; lansarea acestuia si inversarea sensului de rotire se facea local, in sala masinilor, cu aer comprimat.
– Elice pas fix, otel,in duza fixa, 2 pene de carma actionate manual cu trote
– dotat cu doua diesel-generatoare, a cate 25 KW, 220 V, 50 Hz, CA
– bunker combustibil: 30 t
Ultimele Comentarii