Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul DRAGUSENI la Sulina, anii ’80 – https://youtu.be/om2r75yyB-g

Remorcherul maritim portuar DRAGUSENI

A fost construit la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin, fiind livrat G.S.L.H.(Grup Santiere Constructii Hidrotehnice) Galati in cursul lunii iulie 1979.
A fost folosit pe diversele santiere hidrotehnice de pe Dunare.
Dupa reorganizarea G.S.L.H. Galati din 1991, a ajuns in patrimoniul nou infiintatei societati, S.C. Hidrotehnica SA Galati.
A continuat sa fie folosit, ca si inainte, pe diversele santiere hidrotehnice de pe Dunare.
Incepand cu anul 2009, Hidrotehnica Galati a incercat sa vanda parcul de nave, organizand numeroase licitatii.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherele DRAGUSENI si PORTILE DE FIER, Bara Sulina, 4.10.2007 – foto: Cristian Gregoretti

Astfel, la licitatia organizata in 14.09.2009, remorcherul DRAGUSENI fusese scos la vanzare pentru un pret de pornire de 110.000 Euro (fara TVA).
Nu s-a aratat nimeni interesat de achizitia remorcherului. Acesta a ramas apoi, pentru mult timp, in bazinul Hidrotehnica de la Galati.
S-a tot incercat vanzarea sa, la preturi din ce in ce mai mici.
Se pare ca a fost vandut, pana la urma, Cojar srl Galati.
L-am revazut in cursul lunii aprilie 2023, pe Siret, aproape de varsarea acestuia in Dunare, alaturi de remorcherul DORNA si cateva barje. Parea ca se afla in reparatii: corpul era vopsit in negru/albastru, suprastructura fiind vopsita intr-o nuanta de alb spre gri.
Pe cosuri se putea citi numele noului proprietar – Cojar. Nu avea numele trecut nicaieri, dar, comparand cu o fotografie mai veche, pare a fi DRAGUSENI.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul DRAGUSENI pe Siret, la Galati, 8.04.2023 – foto: Cristian Gregoretti

Caracteristici remorcher:
– lungime: 23,90 m, latime: 6,96 m, pescaj maxim: 2,35 m
– Gross Tonnage: 112
– Propulsia este asigurata de 2 motoare tip MB836B (licenta Maybach) a cate 280 CP/ 1.360 rpm fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare RENK-UMC Resita comandate de la distanta, electro-pneumo-hidraulic
– Elice pas fix, aliaj, in duza mobila
– bunker combustibil: 24 t
– dotat cu 2 diesel-generatoare tip D110-UTB Brasov de putere 35 KW, 380 V, 50 HZ fiecare
– bollard pull: 7 t

Contributors