Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul CETATUIA la Galati, 13.03.2009 – foto: Cristian Gregoretti

Remorcherul CETATUIA (1965-2014)

A fost construit in 1965 la Santierul Naval Oltenita pentru ICH Bucuresti.
A fost folosit pe santierul de la complexul hidroenergetic Portile de Fier. La inceputul anilor ’70 a fost transferat in patrimoniul AFDJ Galati.
La AFDJ a fost folosit atat in anii ’70 , cat si in anii ’80 , alaturi de impingatorul ROVINARI 21, la transportul barjelor incarcate cu piatra pana in zonele in care se efectuau lucrari hidrotehnice.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul CETATUIA la Galati, 27.03.2009 – foto: Cristian Gregoretti

In 1998, in urma procesului de reorganizare a AFDJ Galati, a fost vandut, impreuna cu impingatorul ROVINARI 21, IRCH Tulcea. A continuat sa fie folosit ca si in trecut, pentru transportul barjelor incarcate cu piatra pana in zonele din Delta in care se efectuau lucrari hidrotehnice.
Din 2012, in cele doua borduri, babord si tribord, a aparut scris cu litere mari – DELTACONS – firma care detinea pacherul majoritar de actiuni la IRCH Tulcea.
In februarie 2013 a fost scos la licitatie (executarea silita a bunurilor IRCH Tulcea). Pretul de pornire a fost de 103.950 RON fara TVA.
Cum la prima licitatie nu a fost interesat nimeni de remorcher, au urmat si alte licitatii, pretul scazand tot mai mult.
La ultima licitatie organizata in cursul lunii martie 2014 a fost adjudecat de catre Tomini Trading.
A fost remorcat pana la Tomini Trading Constanta in cursul lunii aprilie 2014, fiind ulterior dezmembrat.

Remorcherul CETATUIA in manevra cu o barja pe Canalul Macin, iulie 2009 – fotografii: Cristian Munteanu

Cateva caracteristici ale remorcherului:
– deplasament: 194 t
– Lungime: 33,40 m, latime: 6.30 m, pescaj: 1.5 m
– Propulsia era asigurata de catre un motor SKL ce dezvolta 500 CP; lansarea acestuia si inversarea sensului de rotire se facea local, in sala masinilor, cu aer comprimat.
– Elice pas fix, otel,in duza fixa, 2 pene de carma actionate manual cu trote
– dotat cu doua diesel-generatoare tip D110-UTB Brasov, a cate 35 KW, 380 V, 50 Hz, CA
– Pe motorul principal erau articulate un compresor de aer si o pompa de servicii generale.
– bunker motorina: 27 t

– informatii nava: Jan Husca, Paul Ionescu, Cristian Gregoretti

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul CETATUIA la Tulcea, 22.10.2009 – foto:Paul Ionescu

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul CETATUIA la Tulcea, 18.09.2012 – foto:Paul Ionescu