Petrolierul FLAGMAN (ex NUCET), in 2015 – foto: shipspotting.com/ lys
Petrolierul NUCET (1989-2019)
A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 801, destinatia fiind aceea de aprovizionare cu combustibil a navelor de pescuit din flota IPO Tulcea. A fost livrat IPO Tulcea in iulie 1989.
In 1992 ajunge la CRPO Tulcea, in urma reorganizarii IPO Tulcea. Noua compania, aflata deja in declin in cursul anului 1993, s-a asociat cu englezii de la Manley Hopkins ( o alta companie falimentara ).
Astfel, NUCET ajunge din noiembrie 1993 la nou infiintata companie mixta – Manley Chatham Shipping. Numele i-a fost schimbat in CATHERINE, pavilionul arborat fiind cel cipriot, fiind operata de Sumo Shipmanagement Grecia.
Acceasi soarta avea sa o aiba si nava sora – ZLATNA.
La fel cum s-a intamplat si la celalate companii maritime romanesti, implicate in tot felul de “asocieri”, si Manley Hopkins avea sa contracteze credite girate cu navele. Banii din credite, care ar fi trebuit sa fie folositi pentru retehnologizare, s-au “evaporat”, creditele nu au mai fost platite catre banci, navele fiind apoi vandute…
In aprilie 1996 petrolierul avea sa fie vandut catre Azov Shipping, Ucraina. A continuat sa navige sub acelasi nume, dar pavilionul arborat a fost schimbat cu cel ucrainean.
In ianuarie 1998 a fost vandut catre Luxford International Panama. Numele i-a fost schimbat in AQUA STOLI, pavilionul arborat fiind schimbat de cateva ori: Panama, Malta, Liberia.
In octombrie 2005 a fost vandut catre Daebo Shipping Co Ltd, in Coreea de Sud. Numele i-a fost schimbat in DAEBO ACE, pavilionul arborat fiind cel sud-coreean.
In perioada 2005-2006 i-a fost facuta conversia la dublu corp intr-un santier din Coreea de Sud.
In septembrie 2008 a fost vandut in Rusia, noul proprietar fiind Eastern Shipping Co Ltd. Numele i-a fost schimbat in SOVETSKAYA GAVAN, pavilionul arborat fiind cel rusesc.
In octombrie 2013 i-a fost schimbat numele in FLAGMAN, pavilionul arborat si proprietarul ramanand aceleasi.
Incepand cu anul 2015 s-a incercat vanzarea sa pe piata second-hand.
La inceputul anului 2016 a fost vandut in China, numele fiindu-i schimbat in SHUN AN, iar pavilionul arborat fiind cel chinezesc. Apoi, nu a mai aparut nici o informatie sau foto cu nava. Pana in aprilie 2019, cand a aparut pe lista navelor vandute la taiere.
A ajuns la Chittagong/ Banladesh pe 5.04.2019, fiind ulterior dezmembrat.
Cateva detalii despre nava:
– Lungime: 127,72 m, latime: 20 m, pescaj: 7,6 m
– IMO: 8834249
– 9.891 tdw / 7.620 Gt
– propulsat de un motor fabricat la UCM Resita, licenta MAN K6SZ52/105CL, motor ce dezvolta 6.150 CP.
– viteza maxima: 14,68 Nd
– bunker: 1.400 tone
– 4 diesel generatoare: 3 x 320 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 97 KW, 400V 50 HZ CA
– dispunea de 14 tancuri care puteau stoca in total 8.605 metri cubi combustibil
– incarcarea/descarcarea se facea cu ajutorul a doua pompe cu o capacitate de 250 metri cubi/ora.
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii