Petrolierul HOPE (ex MORENI) in 1999 – foto: www.shipspotting.com / Cpt. Lawrence Dalli

Petrolierul MORENI (1996-2016)

Constructia a fost inceputa in 1987, la Santierul Naval 2 Mai Mangalia, numele navei urmand sa fie MORENI.
Nava nu a apucat sa navige sub pavilion romanesc, Petromin nedorind sa plateasca pentru finalizarea constructiei acesteia.
Aceasta avea sa fie finalizata abia in 1996, cu numele JPC KORUNA pentru Cehia, in contul unei datorii mai vechi a Romaniei catre Cehoslovacia.
De-a lungul anilor nava a trecut pe la diversi armatori iar numele i-a fost schimbat in repetate randuri.

Iata care au fost numele:
MORENI (1987-1996)
JPC KORUNA (1996-1996)
SEA GIANT (1996-1996)
PANAGIA(1996-1996)
HOPE(1996-1999)
GOOD HOPE(1999-2005)
AN QING(2005-2007)
XIN TONG YANG(2007-2014)
XIN HUA SHENG HAI (2014-2016)

Ultimul proprietar al navei a fost HAINAN TONGLI SHIPPING CO LTD, pavilionul arborat fiind cel chinezesc.
Nava a fost vanduta la fier vechi in noiembrie 2016, fiind dezmembrata in China.

Cateva caracteristici ale petrolierului:
– Lungime: 228,50 m, latime: 43 m, pescaj: 13,50 m
– IMO: 9036973
– 89.090 tdw / 50.552 Gt
– propulsat de un motor fabricat la ICM Resita, licenta MAN, model K8SZ70/150CLE, motor ce dezvolta 15.200 CP.
– viteza maxima: 13,3 Nd
– 4 diesel generatoare: 1 x 1.000 KW, 400V 50 HZ CA , 2 x 640 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 56 KW, 400V 50 HZ CA
– dispunea de 9 tancuri care puteau stoca in total 95.750 metri cubi petrol
– incarcarea/descarcarea se facea cu ajutorul a 3 pompe cu un debit de 2.500 metri cubi/ora
– echipat cu 2 bigi a cate 10t SWL fiecare
– nave surori: PRAHOVA, TELEAJEN, PLOIESTI, OVIDIU



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .