Petrolierul LIBERTATEA tranzitand Bosforul, 11.06.1982 – colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografii scanate
Petrolierul LIBERTATEA (1981-2005)
Constructia sa a inceput in anul 1978 la Santierul Naval Constanta, numar de santier 389. A fost finalizat in iulie 1981, cand a fost predat catre Baza de Aprovizionare Tehnico Materiala (BATM), exploatarea sa urmand a fi facuta de catre Navlomar.
In Octombrie 1984, in timp ce se afla in reparatii la Constanta, la bordul sau a izbucnit un incendiu. A ramas apoi ani de zile nefolosit, in asteptarea reparatiilor.
Din 1987, in urma reorganizarii mai multor intreprinderi socialiste, ajunge in proprietatea Uzinexport-import, exploatarea sa ramanand in sarcina Navlomar.
La sfarsitul anului 1996 a fost vandut catre Tanker Ship Management S.R.L Constanta, care a investit apoi aproximativ 7 milioane USD in reparatiile si modernizarea petrolierului, care s-a facut in Santierul Naval Constanta. La finalizarea lucrarilor, in septembrie 1997, numele petrolierului a fost schimbat in HISTRIA PRESTIGE, pavilionul arborat fiind cel maltez.
Petrolierul si-a reluat voiajele, fiind operat de catre Histria Shipmanagement Constanta.
In aprilie 2004 pavilionul arborat a fost schimbat cu cel liberian.
A navigat pana in martie 2005, cand a fost vandut la fier vechi pentru 12,2 milioane USD. A ajuns la Chittagong/Bangladesh pe 31 martie 2005, fiind ulterior dezmembrat.
Petrolierul HISTRIA PRESTIGE – ex LIBERTATEA tranzitand Bosforul – foto: Henk Kouwenhoven
Cateva detalii ale petrolierului:
– Lungime: 302,64 m, latime: 46 m, pescaj: 17,37 m
– IMO: 7906241
– 163.647 tdw / 88.285 Gt
– propulsat de un motor fabricat la ICM Resita, licenta MAN, model K9SZ90/160A, motor ce dezvolta 28.800 CP.
– viteza maxima: 16 Nd
– bunker: 7.056 tone
– 3 diesel generatoare a cate 1.000 KW, 400V 50 HZ CA
– dispunea de 15 tancuri care puteau stoca in total 155.784 metri cubi petrol
– dotat cu 3 pompe cu un debit de 3.800 metri cubi/ora.
– echipaj: 50
– nave surori: INDEPENDENTA, UNIREA, BIRUINTA, OLTENIA, PACEA
Pagină actualizata 13 octombrie 2020 – introdus fotografii noi – Cristian Gregoretti
Ultimele Comentarii