Pecadorul DIMBOVITA, Anglia, 1990 – foto: www.shipspotting.com / John McMeechan
Pescadorul DIMBOVITA (1979-2008)
A fost construit la VEB Volkswerft Stralsund (RDG), numar de santier B233 pentru Intreprinderea de Pescuit Oceanic Tulcea, fiind livrat acesteia in mai 1979.
A fost una dintre cele 22 de nave pescador tip Super Atlantic care au existat in patrimoniul IPO Tulcea (15 construite in RDG, 7 in Romania, la SN Braila).
A fost folosit atat pe coasta Angliei, la congelat, insa cel mai mult a activat in zona Africii de Vest.
Dupa 1990 a fost una dintre putinele nave de acest tip, ramase active, pe coasta de vest a Africii, in apele teritoriale ale Mauritaniei.
Compania Romana de Pescuit Oceanic, rezultata din reorganizarea IPO Tulcea se afla in plin declin economic si financiar. Cele 7 nave ale sale care activau in zona au ajuns sub atenta supraveghere a autoritatilor din Mauritania, datorita datoriilor CRPO catre aceasta tara, fiind considerate drept valori materiale asiguratoare.
Deoarece CRPO si statul roman nu dadeau semne ca ar achita datoriile catre Mauritania, iar situatia la bordul navelor devenise critica (intarzieri in aprovizionarea acestora cu piese de schimb, combustibil si alimente), echipajele celor 7 nave, avand acordul conducererii CRPO, au organizat fuga celor 7 nave din acea zona.
In dupa-amiaza zilei de 23.03.1993, cele 7 nave au plecat din zona, destinatia fiind insulele Canare, unde urmau sa se aprovizioneze cu cele necesare pentru voiajul catre Romania.
Prima nava din cadrul acestui “convoi” a fost JIJIA, care, din cauza unor probleme tehnice nu putea atinge viteza maxima, celelalte nave urmand sa-si adapteze viteza functie de evolutia acesteia.
In dimineata zilei de 25.03.1993 toate cele 7 nave iesisera din zona vizata. Dupa ce au ajuns la Las Palmas, au fost aprovizionate cu cele necesare, dupa care, una cate una, au plecat catre Romania.
Au urmat apoi asocierile dubioase ale CRPO cu englezii de la Manley-Hopkins (in fapt niste faliti, care nu dispuneau de bani) in 1994, apoi cu grecii Ladas si Dimakos, in 1997, care au reusit sa puna mana pe 51% din pachetul de actiuni de la CRPO. Grecii urmau sa asigure finantarea pt repornirea activitatii CRPO, cu navele care scapasera de la taiere.
Cei doi chiar au obtinut un imprumut de 8,5 milioane USD de la Raiffeisen Bank Austria, imprumut garantat cu ipotecarea navelor.
Din 1997, DIMBOVITA a fost transferata in patrimoniul Harmony Shipping, care apartinea celor doi greci. Numele pescadorului a fost schimat in CAPTAIN B1, pavilionul arborat fiind cel al Honduras.
Pescadorul a continuat sa fie folosit pe coasta namibiana. In noiembrie 2000, pescadorul a fost abandonat la Walvis Bay, de catre grecii de la Venus Enterprises, care-l aveau sub operare, in incercarea de a impiedica instantele galatene care gestionau procedurile de lichidare a CRPO de a-l recupera.
Pavilionul acestuia a fost schimbat cu cel namibian si aramas acolo pana in februarie 2003 cand a fost vandut gracilor de la Tasos Shipping. Numele i-a fost schimbat in LARA, pavilionul arborat fiind cel al Comore.
A continuat sa fie folosit pana in septembrie 2008, cand a fost vandut la fier vechi. Pentru ultimul drum i-a fost schimbat numele in HUSSAIN, pavilionul arborat ramanad cel al Comore.
A ajuns la Alang/India pe 4.10.2008, fiind ulterior dezmembrat.
Pescadorul DIMBOVITA, Anglia, 8.08.1991 – foto: Shetland Museum
Cateva caracteristici ale pescadorului:
– Lungime: 101.46 m, latime: 15,23 m, pescaj: 5,70 m
– IMO: 7824041
– Call sign: YQIH
– 2.117 tdw / 3.163 Gt
– propulsia: un motor licenta MAN, model 8ZD72/48AL-1, fabricat la Rostock, ce dezvolta 3.880 CP
– viteza maxima: 14.6 Nd
– bunker: 1.219 tone
– 4 diesel generatoare a cate 480 KW, 400V 50 HZ CA
– nr. magazii frigorifice: 2
– instalatia de incarcare: 4 bigi a cate 3 t SWL fiecare si 2 bigi a cate 5 t SWL fiecare
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The pictures taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Nave surori seria pescadoare tip Super Atlantic :
Nume | Număr IMO | An | |
Tirnava | IMO 7608667 | 1976 | N/A |
Putna | IMO 7608679 | 1976 | Link |
Dorna | IMO 7608617 | 1976 | Link |
Cerna | IMO 7608590 | 1976 | Link |
Caliman | IMO 7706782 | 1977 | N/A |
Cindrelul | IMO 7706794 | 1977 | N/A |
Ciucas | IMO 7706809 | 1977 | Link |
Costila | IMO 7712286 | 1977 | Link |
Ozana | IMO 7728144 | 1978 | Link |
Jijia | IMO 7813731 | 1978 | Link |
Bahlui | IMO 7813743 | 1978 | N/A |
Dimbovita | IMO 7824041 | 1979 | Link |
Oltet | IMO 7932721 | 1979 | N/A |
Crisul Alb | IMO 7932733 | 1979 | Link |
Paring | IMO 7906148 | 1982 | N/A |
Rodna | IMO 7906150 | 1982 | N/A |
Magura | IMO 8321412 | 1983 | Link |
Postavarul | IMO 8412704 | 1984 | N/A |
Amaradia | IMO 8523333 | 1985 | Link |
Rarau | IMO 8802727 | 1987 | N/A |
Pietrosul | IMO 8861486 | 1989 | N/A |
Pagină actualizata 04 mai 2020 – introdus nave surori – Cristian Munteanu.
Autor pagină – Cristian Gregoretti.
Ultimele Comentarii