Nava ECOSTAR 101 in probe la Giurgiu, octombrie 2013 – © Shipyard ATG Giurgiu
Nava multifunctionala specializata in depoluare ECOSTAR 101
La data de 9.10.2012, A.P.D.F. Giurgiu ( Compania Nationala Administratia Porturilor Dunarii Fluviale SA Giurgiu ) a semnat cu Shipyard ATG Giurgiu, contractul pentru constructia a 4 nave multifunctionale pentru depoluare, valoarea contractului fiind de 20,7 milioane RON.
Finantarea s-a facut din fondurile alocate proiectului CO-WANDA – “Sistem de preluare si prelucrare reziduuri de la nave si interventie in caz de poluare pe sectorul Dunarii administrat de CN APDF SA Giurgiu” – 43,85 milioane RON, dintre care contributia Comisiei Europene prin Fondul European de Dezvoltare Regionala a fost de 30,11 milioane RON, restul reprezentand contributia Romaniei, de la bugetul de stat, perioada de implementare fiind mai 2012 – decembrie 2015.
Cele 4 nave – ECOSTAR 100, ECOSTAR 101, ECOSTAR 102 si ECOSTAR 103 – au fost construite simultan, pe durata unui an calendaristic, fiind predate A.P.D.F. Giurgiu la data de 10.10.2013, data la care a avut loc receptia oficiala a celor 4 nave.
ECOSTAR 100 are ca baza portul Drobeta Turnu Severin, ECOSTAR 101 – Giurgiu, ECOSTAR 102 – Calarasi si ECOSTAR 103 – Cernavoda.
Navele pot interveni in caz de poluare accidentala cu hidrocarburi, pentru colectarea deseurilor chimice de la bordul convoaielor aflate in mars sau stationate in porturile romanesti, prelucrarea acestora prin racordarea unor echipamente la o statie amplasata pe o platforma de pe uscat, stingerea incendiilor produse la alte nave, precum si spargerea ghetii.
Nava ECOSTAR 101 este folosita in zona Giurgiu.
Cateva caracteristici ale navei:
– lungime: 24.9 m, latime: 6,9 m, pescaj maxim: 1,6 m
– ENI: 46000565
– MMSI: 264163465
– Call Sign: YP3465
– capacitate tancuri pentru preluare ape santina/ape uzate: 22 mc
– dotata cu o pompa Skimmer de 60 mc/h
– dispune de un baraj gonflabil din cauciuc-poliuretan, cu o lungime de 200 metri liniari si o inaltime totala de 900 mm
– dotata cu o macara cu o capacitate de ridicare de 1 t SWL
– dotata cu o instalatie de dispersie lichid neutralizator poluare
– dotata cu o pompa pentru stingerea incendiilor
– propulsia este asigurata de 2 motoare diesel DOOSAN, model L126TIH, a cate 360 CP fiecare la 2.000 rpm
– reductoare-inversoare D-I, tip DMT170HL
– linii axiale si elice KORT Propulsion
– un diesel-generator De Maas de 109 kVA, 400 V, 50 Hz CA
– info nava: Cristian Gregoretti, WaterMota srl
Ultimele Comentarii