A fost construit in 1986 la Santierul Naval Giurgiu si a apartinut Navrom Galati. 
Spre deosebire de celelate impingatoare construite pana atunci, timoneria era plasata ceva mai spre prova, permitand coborarea acesteia pana aproape de nivelul puntii principale. Din aceasta serie, doar GIURGIU 4 si GIURGIU 5 au avut aceasta modificare.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana in 2008. 

Dupa 2008 a fost folosit pentru manevrarea unei gabare folosite pe post de bac la trecerea bac dintre Calafat si Vidin.
Incepand cu iunie 2013, odata cu inaugurarea podului peste Dunare dintre Calafat si Vidin, trecerea cu bacul intre cele doua localitati a fost suspendata.
Acest lucru a insemnat si incetarea activitatii pentru GIURGIU 4. Acesta a fost retras in parcul rece de la Drobeta Turnu Severin, alaturi de impingatoarele GIURGIU 11 si GIURGIU 15.
In 2018 cele 3 impingatoare au fost mutate in parcul rece de la Chiciu Mic, intre Galati si Braila.
Se pare ca GIURGIU 4 a fost vandut in Serbia in 2019.
Fotografiile, oferite de catre dl. Danaila Alexandru, caruia ii multumim, il arata pe GIURGIU 4 la ultimul voiaj sub pavilion romanesc, intr-un convoi condus de catre impingatorul MERCUR, cu destinatia Kladovo.
Judecand dupa modul in care arata comanda sau sala masini, care nu au fost descompletate, probabil ca sarbii urmeaza sa-l repare/modernizeze.

Cateva caracteristici ale impingatorului:
-lungime: 34,66 m, latime: 10,09 m, pescaj maxim: 1,79 m
– propulsat de doua motoare licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 890 CP fiecare; acestea actioneaza doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare a cate 75 KW, 380 V, 50 Hz CA fiecare

– foto: © Danaila Alexandru
– info nava: Cristian Gregoretti, Jan Husca