Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava de croaziera  BASARABIA in probe de mare, septembrie 1938 – https://fleetphoto.ru/ – MakVik

Nava de croaziera BASARABIA (1938-1987)

A fost lansata la apa la data de 19.05.1938, constructia sa fiind finalizata la data de 8.09.1938 la Santierul Naval Burmeister&Wein din Copenhaga / Danemarca, numar de santier 634.
La probele de mare, BASARABIA a atins 25,7 Noduri, fiind la acel moment cea mai rapida nava mixta din Europa!
In cadrul unei ceremonii marinaresti i-a fost arborat pentru prima data pavilionul romanesc, fiind predata SMR (Serviciului Maritim Roman).
A ajuns la Constanta pe 26.09.1938, la exact 3 luni dupa sosirea navei sora – TRANSILVANIA.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava de croaziera  BASARABIA – foto interbelica

Ambele nave erau construite dupa cele mai moderne tehnologii ale epocii.
SMR a platit cate 262.000 lire sterline (aproximativ 130 milioane lei) pentru fiecare nava.
Cele doua nave de pasageri au fost folosite pana in 1941 pe liniile I/II de navigatie regulata: Constanta-Istanbul-Pireu-Alexandria-Haiffa-Beirut-Alexandria-Pireu-istanbul-Constanta.
Odata cu izbucnirea celui de-al Doilea Razboi Mondial, cerintele pentru transportul de marfuri si pasageri au scazut dramatic.
Cele doua nave au fost retrase din 1941 la Istanbul.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava de croaziera  BASARABIA – foto: www.shipfriends.gr

Au revenit la Constanta in decembrie 1944, dupa incheierea razboiului.
A urmat confiscarea de catre URSS a tuturor navelor care scapasera de la distrugere in timpul razboiului, in contul despagubirilor de razboi.
Dintre cele doua nave de croaziera, doar TRANSILVANIA avea sa fie restituita Romaniei in 1945, intrand in componenta nou infiintatei companii mixte – SovRomtransport.
Din 1945 BASARABIA a ramas la odessa, unde a fost repatata/modificata. A intrat in patrimoniul Black Sea Shipping Co. (BLASCO), cu numele UKRAINA, fiind inregistrata la Odessa.
A continuat sa fie folosita pe Marea Neagra si pe Marea Mediterana pana la inceputul anului 1987, cand a fost vanduta la fier vechi.
Pentru ultimul voiaj i-a fost scurtat numele in INA. A sfarsit la Karachi/Pakistan.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava de croaziera UKRAINA (ex BASARABIA) in 1947 – foto: https://fleetphoto.ru/ Nikita Prokhorov

Caracteristicile navei:
– lungime: 131,87 m, latime: 17,64 m, pescaj maxim: 5,75 m
– IMO: 6921713
– deplasament maxim: 6.850 t
– propulsata de 2 motoare diesel B&W, model 1262VF115, 12 cilindri, a cate 7.200 CP fiecare
– viteza maxima: 25,7 Nd
– bunker combustibil: 800 t
– echipaj: 146
– putea lua la bord pana la 412 pasageri, dispunand de:
— 2 apartamente de lux
— 6 cabine de lux
— 8 cabine de semilux
— 32 cabine clasa I-a
— 43 cabine clasa a II-a
— 38 cabine clasa a III-a

– informatii nava: www.historia.ro, Marian Mosneagu, https://fleetphoto.ru/

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava de croaziera UKRAINA (ex BASARABIA) in 1960 – foto: https://fleetphoto.ru/ Semyon Frydliand

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava de croaziera UKRAINA (ex BASARABIA) in 1965 – foto: https://fleetphoto.ru/ Nikita Prokhorov

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava de croaziera UKRAINA (ex BASARABIA) la Batumi/Georgia – foto: https://fleetphoto.ru/ oitru

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava de croaziera UKRAINA (ex BASARABIA) in Bosfor, septembrie 1976 – foto: https://fleetphoto.ru/ Malcolm Cranfield

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava de croaziera UKRAINA (ex BASARABIA) la Santa Cruz de Tenerife, 7.08.1978 – foto: www.shipspotting.com/trenor

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava de croaziera UKRAINA (ex BASARABIA) la Novorossiysk, 1985 – foto: https://fleetphoto.ru/ V. Kaurov



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .