Nava DANUBIUS la Tulcea, 15.03.2007 – foto: Cristian Gregoretti
Nava de agrement DANUBIUS
A fost construita la Santierul Naval Oltenita, fiind finalizata in cursul lunii iunie 1985.
Destinatia sa era ca nava de protocol pentru familia Ceausescu, fiind incadrata la categoria “nava de pasageri maritima”.
Nu stiu in ce masura a si fost folosita de catre Ceausescu, pentru ca, la doar un an distanta avea sa fie finalizata constructia navei prezidentiale MIRCEA CEL MARE.
Dupa 1989, toate bunurile familiei Ceausescu au fost confiscate, trecand apoi in administrarea R.A. A.P.P.S. (Regia Autonoma Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat).
Nava DANUBIUS a fost vanduta in 2002 SC Emisfere Bucuresti, Filiala Tulcea srl. Nava a fost reconstruita (i s-a mai adaugat o punte) si modernizata.
Astfel, la primul nivel, nava dispune de 3 cabine cu cate 2 paturi, de aproximativ 24 mp fiecare si un apartament, fiecare avand baie proprie.
La cel de-al doilea nivel se afla alte 3 cabine cu cate 2 paturi, de aproximativ 24 mp fiecare si un apartament, fiecare avand baie proprie.
La cel de-al treilea nivel se afla un salon-restaurant cu bar si terasa, bucataria si cabina de comanda.
Echipajul are separat 6 cabine, sala de mese si 2 bai.
Vechile motoare au fost inlocuite cu unele noi, Volvo-Penta, de asemenea au fost inlocuite diesel-generatoarele si echipamentele de navigatie.
Practic, din vechea nava a ramas doar corpul.
La sfarsitul lucrarilor de reconstructie/modernizare, nava a primit clasificare de cinci stele de la Ministerul Turismului.
A fost adusa la Tulcea, destinatia sa fiind pentru croaziere in Delta, cu plecare din portul Tulcea.
Nu stiu care mai este soarta sa in prezent.
Caracteristici nava:
– lungime: 36,50 m, latime: 7,60 m, pescaj maxim: 1,21 m
– IMO: 8829933
– deplasament maxim: 185 t
– propulsia originala era asigurata de doua motoare model M401-A-1, de provenienta sovietica, a cate 1.000 CP fiecare; acestea au fost inlocuite cu ocazia modernizarii navei, cu 2 motoare noi, Volvo-Penta, a cate 400 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor; inlocuite cu ocazia modernizarii navei
– doua elice cu pas fix
– bunker combustibil: 9 t
– echipat initial cu 2 diesel-generatoare a cate 56 KW, 400 V, 50 Hz CA / inlocuite cu ocazia modernizarii cu doua diesel-generatoare noi: 1 Perkins – 71 KW, 400 V, 50 Hz CA si 1 Lombardini, 22 KW, 400 V, 50 Hz
– info nava: Cristian Gregoretti, Curentul
Cred ca nava a fost tot timpul in proprietatea statului roman. Nea Nicu n-a avut nici o avere pe numele lui, totul era pe inventarul statului.