Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

TIRGU FRUMOS tranzitand Bosforul, 27.05.1987 – colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografie scanata

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

TIRGU FRUMOS – Istanbul, noiembrie 1987 – colectia marinarii.ro © – Cristian Munteanu – fotografie scanata

Mineralierul TIRGU FRUMOS (1977-2009)

A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 668, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii septembrie 1977.
A facut parte dintr-o serie de 8 astfel de mineraliere, avand drept cap de serie pe PIONIERUL, serie construita la Galati intre 1977 si 1979. La acest tip de nava s-a optat pentru corpul de nava folosit la o serie construita pentru India, tot la SN Galati, intre 1973-1975.
Castelul a fost putin modificat fata de navele indiene, iar cranicile eliminate.
TIRGU FRUMOS a fost transferat la Petromin Constanta din 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu 1993 a fost inchiriat initial Alexandros Dyron SA Constanta, apoi Ronav Group srl Constanta, impreuna cu alte 10 nave din patrimoniul Petromin.
Ce legatura exista intre Alexandros Dyron SA Constanta si Ronav Group srl Constanta e greu de spus; cert este ca, in Registrul Comertului, ambele figurau la aceeasi adresa: Str. Granicerului 8 C, Constanta.
In timp s-a derulat “scenariul clasic”, atat de cunoscut in randul acestor “companii private” de shipping: echipaje neplatite, datorii , etc, etc.
Pe 14.09.1997 Petromin a retras toate navele din contractul cu Ronav Group srl. Motivul principal era legat de neplata chiriei pentru cele 11 nave (valoarea chiriilor restante se ridica la peste 1 milion USD) si restantele la achitarea salariilor navigatorilor ( in mai 1997, numai pentru TIRGU SECUIESC, restantele salariale se ridicau la 60.000 USD).
In urma Alexandros Dyron SA a ramas o “gaura” la Bancorex de 417.741 USD, iar in urma Ronav Group srl o alta “gaura” de 381.200 USD, conform listei publicate de catre AVAS: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf . Bani care nu au fost si nu vor mai fi achitati niciodata!
Din 1998 TIRGU FRUMOS a fost inchiriat Cosena srl Constanta, alaturi de alte doua nave din aceeasi serie: TIRGU LAPUS si TIRGU SECUIESC.
In cursul anului 2000 conducerea Petromin a hotarat vanzarea celor 3 nave catre Cosena srl Constanta: TIRGU FRUMOS avea sa ajunga in patrimoniul Cosena incepand cu octombrie 2000.
Din ianuarie 2001 i-a fost schimbat numele in TIGRA, pavilionul arborat ramanad cel romanesc.
A navigat pentru Cosena pana in martie 2005 cand a fost vandut Briana Marine ltd. Numele i-a fost schimbat in BARAKA, pavilionul arborat a fost schimbat cu cel panamez.
In septembrie 2005 i-a fost schimbat numele in SVYATAYA ALEKSANDRA, pavilionul arborat fiind cel georgian. Operarea sa a revenit Fedcom Shipping din Ucraina.
O ultima schimbare de nume a avut loc in noiembrie 2008: noul nume al navei a devenit AGIA ALEKSANDRA, pavilionul arborat fiind cel panamez.
A navigat pana in noiembrie 2009 cand a fost vandut la fier vechi. A efectuat un ultim voiaj pana la Nantong/China, unde a ajuns pe 5.12.2009, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul TIGRA (ex TIRGU FRUMOS), undeva intre anii 2001-2005 – foto: John Sins

Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 145,10 m, latime: 21 m, pescaj: 10,14 m
– IMO: 7734674
– Call sign: YQHA
– 18.295 tdw/ 10.394 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, fabricat la Zaklady Przemyslu Metalowego “H. Cegielski” S.A. – Poznan, model 6RD68, ce dezvolta 7.200 CP
– viteza maxima: 15 Nd
– bunker: 2.107 tone
– 3 diesel generatoare a cate 320 KW, 400V 50 HZ CA fiecare
– 4 magazii / 4 guri magazii
– nave surori: PIONIERUL, TIRGU OCNA, TIRGU SECUIESC, TIRGU BUJOR, TIRGU NEAMT, TIRGU LAPUS, TIRGU TROTUS

Pagină actualizata 12 Octombrie 2020 – introdus fotografie noua – Cristian Gregoretti