Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul CIMPULUNG – foto: John Sins

Mineralierul CIMPULUNG / ALEXANDRU C (1975-2006)

A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 645, fiind livrat Navrom Constanta in aprilie 1975. Desi arata identic la exterior cu celelalte nave construite inaintea sa, au fost cateva diferente fata de acestea; mai exact, ultimele 4 nave ale seriei:  MUSCEL, CIMPULUNG, AGNITA si CALAN aveau 12.930 tdw, comparativ cu primele nave ale seriei, care aveau 12.500 tdw. De asememnea, lungimea era mai mare cu aproximativ 3 m. In rest, dispuneau de acelasi tip de propulsor si aceleasi dotari ( multumim pentru info d-lui Gigi Vasiliu).
A navigat petru Navrom Constanta pana in iunie 1990, cand a fost transferat in patrimoniul nou infiintatei companii, Petromin Constanta.
Incepand cu 1993 a fost inchiriat initial Alexandros Dyron SA Constanta, apoi Ronav Group srl Constanta, impreuna cu alte 10 nave din patrimoniul Petromin.
Ce legatura exista intre Alexandros Dyron SA Constanta si Ronav Group srl Constanta e greu de spus; cert este ca, in Registrul Comertului, ambele figurau la aceeasi adresa: Str. Granicerului 8 C, Constanta.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul CIMPULUNG – foto: Henk Kouwenhoven

In timp s-a derulat “scenariul clasic”, atat de cunoscut in randul acestor “companii private” de shipping: echipaje neplatite, datorii , etc, etc.
Pe 14.09.1997 Petromin a retras toate navele din contractul cu Ronav Group srl. Motivul principal era legat de neplata chiriei pentru cele 11 nave (valoarea chiriilor restante se ridica la peste 1 milion USD) si restantele la achitarea salariilor navigatorilor (in mai 1997, numai pentru TIRGU SECUIESC, restantele salariale se ridicau la 60.000 USD).
In urma Alexandros Dyron SA a ramas o “gaura” la Bancorex de 417.741 USD, iar in urma Ronav Group srl o alta “gaura” de 381.200 USD, conform listei publicate de catre AVAS: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf . Bani care nu au fost si nu vor mai fi recuperati niciodata!
Mineralierul CIMPULUNG a fost vandut la licitatie pe 25.09.1997, fiind adjudecat de catre Cem Invest International Constanta, pentru 580.000 USD. La aceeasi data a fost cumparat de catre Cem Invest si mineralierul LIVEZENI.
Numele i-a fost schimbat in ALEXANDRU C, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
A navigat sub pavilion romanesc pana in aprilie 2003, cand a trecut sub pavilion georgian. Numele i-a fost schimbat in CEM TRADER.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul ALEXANDRU C (ex CIMPULUNG) la Malaga/Spania, 21.12.2000 – foto: www.shipspotting.com / Javier Bueno Iturbe

In iulie 2003 Comisia Europeana a publicat lista navelor considerate ca “very high risk” si carora urmeaza sa le fie interzis accesul in porturile Uniunii Europene daca vor mai fi retinute cel mult o data din cauza deficientelor. Pe lista se regasea si CEM TRADER.
Acesta a fost vandut in ianuarie 2004 catre Qawareb Ship Management LLC, Dubai. Numele i-a fost schimbat in HEIDI II, pavilionul arborat ramanand cel georgian.
In ianuarie 2006, cu ocazia unei vizite in portul Constanta, aveam sa-l revad pentru ultima oara. Era scos intr-unul din docurile Santierului Naval Constanta pentru reparatii. La vremea aceea era ultima nava de acest tip inca activa.
Dupa finalizarea reparatiilor si-a reluat voiajele.
In iulie 2006 i-a fost schimbat numele in QSM MUSCAT, nume pe care l-a purtat pana in noiembrie 2006, cand i-a fost scurtat numele in MUSCAT, iar pavilionul schimbat cu cel al St Kitts & Nevis.
In decembrie 2006 a fost vandut la fier vechi pentru 1,73 milioane USD. A ajuns la Alang pe 28.12.2006, fiind dezmembrat in cursul anului 2007.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul HEIDI II (ex CIMPULUNG) tranzitamd Bosforul, martie 2006 – foto: www.shipspotting.com / Ilhan Kermen

Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 151,42 m, latime: 19,77 m, pescaj: 7,93 m
– IMO: 7614147
– Call sign: YQDZ
– 12.930 tdw/ 9.029 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RD68, fabricat la H. Cegielski/Poznan, ce dezvolta 7.200 CP
– viteza maxima: 14.70 Nd
– bunker: 1.997 tone
– 4 diesel generatoare: 3 x 320 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 54 KW, 400V 50 HZ CA
– nr. magazii: 5, nr. guri magazii: 5
– nave surori: PETROSENI, ANINA, ROVINARI, URICANI, VULCAN, CUGIR, MUSCEL, AGNITA, CALAN

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul QSM MUSCAT (ex CIMPULUNG), 20.08.2006 – foto: www.shipspotting.com / Reinier Meuleman



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .