Remorcherul ILIE PINTILIE ( devenit ulterior LUGOJ), in 1967 – foto: binnenschifferforum.de / danubenews

Remorcherul LUGOJ

– a fost construit in 1959 la Oltenita, numele pe care l-a purtat initial fiind ILIE PINTILIE; dupa cativa ani, acesta a fost schimbat in LUGOJ.
– propulsat de 2 motoare SKL-6NVD-48 a cate 500 CP fiecare.
– lungime: 48,35 m, latime: 7,60 m, pescaj maxim: 1,60 m; pescajul navei goale: 1,30 m
– Deplasament Max.: 229,40 t
– Capacitatea maxima de incarcare: 69,1 t
– Viteza: 6 Km/h cu 4 barje amonte; 8 Km/h cu 3 barje amonte;
– dotat cu gyro-compass, radar, radio-telefon VHF digital cu A.T.I.S.
– A apartinut NFR Drobeta, fiind folosit in voiaje internationale pana la Regensburg.
– Pe la inceputul anilor 2000 a fost vandut Danubtrans Smardan, fiind transformat in impingator.

Impingatorul LUGOJ la Galati, 12 Octombrie 2011 – foto: Cristian Gregoretti

– a trecut printr-o reparatie capitala/modernizare in ianuarie 2007
– Sectorul de navigatie: APE NAŢIONALE + TOATE SECTOARELE INTERNATIONALE ALE DUNARII;
– a functionat pentru Danubtrans pana spre sfarsitul anului 2012, cand a fost retras in parcul rece de la Smirdan
– cam in aceeasi perioada a aparut si un anunt de vanzare a navei pentru suma de 275.000 Euro
– si in prezent (2019), remorcherul se afla tot in parcul rece de la Smardan