Impingatoarele ZENIT 1 si ZENIT 2 la Sulina, 18.05.2012 – © Paul Ionescu
Impingatorul ZENIT 2
A fost construit in 1982 la Santierul Naval Giurgiu, pentru A.P.L. (Administratia Portului Liber) Sulina, fiind totodata si ultimul impingator de acest tip construit in Romania.
In urma reorganizarii A.P.L. Sulina din 1993, a ajuns in patrimoniul nou infiintatei companii, A.Z.L. (Administratia Zonei Libere) Sulina.
In anii care a urmat a fost mai mult inchiriat.
In anul 2011, A.Z.L. a organizat o licitatie privind modernizarea cu remotorizare a unuia dintre cele doua impingatoare aflate in patrimoniul sau: ZENIT 1 sau ZENIT 2. Modernizare, care, nu a mai avut loc….
Impingatorul ZENIT 2 la Braila, 14.06.2015 – © Cristian Munteanu
Impingatorul ZENIT 2 a fost, in cele din urma, remotorizat la Braila, in perioada 2015-2016. Au fost inlocuite vechile motoare cu unele noi, Mitsubishi, ce dezvolta 1.278 CP in total (multumim pentru informatie domnilor Mihai Irimia si Adrian Damian).
Reparatiile s-au finalizat la data de 31.08.2016.
Impingatorul a fost inchiriat, cu tot cu echipaj, incepand cu 1.10.2016, catre Nemo Nautilius srl Constanta. Pe durata inchirierii, acesta a iesit, in premiera, si in afara tarii.
In 2018, cu ocazia unei excursii in Delta Dunarii, l-am revazut la Sulina. Iar de atunci, se pare ca se afla tot acolo.
Impingatorul ZENIT 2 la Sulina, 22.06.2018 – © Cristian Gregoretti
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 30,40 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 1,28 m
– ENI: 46000465
– MMSI: 264162130
– Call sign: YP2130
– propulsia originala era asigurata de doua motoare, licenta Maybach, model MB836DB, fabricate la Uzinele 23 August Bucuresti, a cate 420 CP fiecare; acestea au fost inlocuite cu ocazia modernizarii din 2015-2016, cu 2 motoare Mitsubishi ce dezvolta 1.278 CP in total
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2015-2016
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel, amplasate in duze mobile
– echipat cu 2 diesel-generatoare a cate 100 KW, 380 V, 50 Hz CA fiecare
– bunker combustibil: 30 t
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati
Ultimele Comentarii