Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul VINJU MARE in parcul rece de la Drobeta Turnu Severin, 17.07.2017 – foto: Mugur Catalin

Impingatorul VINJU MARE

A fost construit la Santierul Naval Giurgiu, fiind livrat G.S.L.H.(Grup Santiere Constructii Hidrotehnice) Galati in 1984.
A fost folosit pentru transportul materialelor de constructie necesare santierelor hidrotehnice de pe Dunare.
O perioada a fost folosit pentru transportul barjelor incarcate cu nisip de la Cochirleni la Galati.
Dupa reorganizarea G.S.L.H. Galati din 1991, a ajuns in patrimoniul nou infiintatei societati, S.C. Hidrotehnica SA Galati.
Ulterior a fost vandut M&P Nav srl Galati, fiind folosit pe toate sectoarele Dunarii.
Catre sfarsitul anilor ’90 a fost vandut unei societati din Drobeta Turnu Severin care se ocupa de exploatarea miniera.
Intrucat noul proprietar nu achitase nici in 2003 suma integrala cu care cumparase nava de la M&P Nav, aceasta a fost data in judecata, impingatorul VINJU MARE fiind scos la vanzare, in urma deciziei instantei de executare silita a debiloarei.
Impingatorul a fost scos, in cele din urma, la licitatie, la data de 15.06.2005.
Se pare ca a fost adjudecat de NFR Drobeta, insa, dupa doar 3 ani, acesta a ajuns in parcul rece al NFR Drobeta de la Turnu Severin.
Acum cativa ani inca era acolo, si in prezent (2023) se pare ca se afla tot acolo, fiind, probabil, ultima nava ramasa inca in acel parc (restul au fost vandute sau taiate la fier vechi).

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul VINJU MARE in parcul rece de la Drobeta Turnu Severin, 24.07.2017 – foto: Mugur Catalin

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,90 m, latime: 7,78 m, pescaj maxim: 1,5 m
– deplasament: 152 t
– propulsia era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti
– reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker combustibil: 17 tone
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– dotat cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 30 KW, 380 V , 50 HZ CA
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.

– info nava: Cristian Gregoretti, Laurentiu Obogeanu, Alexandru Ionut, Pinzaru Dorel, Costel Osanu