Impingatorul ROVINARI 9 la Giurgiu, pe Canalul Plantelor, 12.01.2012 – foto: www.binnenschifferforum.de / Reinier D
Impingatorul ROVINARI 9
A fost construit in 1981 la Santierul Naval Giurgiu, pentru Navrom Giurgiu.
Dupa reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviale Navrom din 1991, a ajuns in patrimoniul S.C.A.E.P. Giurgiu Port S.A.
A continuat sa fie folosit in zona Giurgiu.
In 2003 a trecut printr-o reparatie capitala la Giurgiu.
Din 2006 a fost trecut “in conservare”, fiind retras pe Canalul Plantelor, la Giurgiu.
Dupa 2010 s-a incercat in repetate randuri vanzarea sa la licitatie; pretul a scazut in timp, astfel incat la licitatia din data de 13.01.2016, pretul de pornire a fost de 836.000 RON fara TVA.
Conform anuntului ce anunta licitatia, impingatorul ROVINARI 9 nu era functional, avand demontate liniile axiale si elicele, iar motoarele necesitau reparatii capitale.
A fost adjudecat, in cele din urma, de catre S.C. Interagro Transporturi Srl Zimnicea.
Din a doua jumatate a anului 2016 a fost dus la Zimnicea, unde se afla si in prezent (2024), tot nefunctional, intr-o stare deplorabila.
Ce rost a avut achizionarea de catre Interagro a acestui impingator, precum si a altora (de la Giurgiu Nav sau din alte surse) este greu de spus.
Patronata de “marele” om de afaceri Ioan Niculae, candva catalogat ca “cel mai bogat om din Romania”, Interagro nu a investit mai nimic in toata aceasta flota achizitionata… Majoritatea navelor zac abandonate de ani buni, prin parcurile reci…
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,90 m, latime: 7,60 m, pescaj maxim: 1,5 m
– deplasament: 152 t
– propulsia era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti
– reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel
– bunker combustibil: 17 tone
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– dotat cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 28 KW, 380 V, 50 HZ CA fiecare
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati
Ultimele Comentarii