Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ROVINARI 6 la Galati, 15.12.2008 – foto: Cristian Gregoretti

Impingatorul ROVINARI 6

A fost construit la Santierul Naval Giurgiu in 1981, pentru Navrom Galati.
In 1991, odata cu reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom, a ajuns in patrimoniul nou infiintatei companii, Romportmet Galati (RPM), o subsidiara a Navrom Galati.
Din 1999, odata cu reorganizarea Navrom Galati, a ramas in patrimoniul Romportmet, fiind insa operat de catre Navrom Port Service Galati (NPS).
A fost folosit in special in zona Galati.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatoarele SIDEX 2, HINOVA, ROVINARI 6 si ROVINARI 27 la Navrom Shipyard Galati, 3.06.2014 – foto: Paul Ionescu

Din 2009 a fost retras la capatul din aval al Portului Mineralier, la pontonul NPS aflat in aceeasi zona in care se afla si tancul de bunkeraj al Navrom Galati.
In 2014 a fost adus la Navrom Shipyard, din cate auzisem, pentru modernizare. A fost scos pe doc, i s-au inlaturat pintenii pentru impingere, echipamentele de navigatie. Dupa care, lucrarile s-au oprit, probabil pe fondul divergentelor legate de banii ce trebuiau investiti in modernizarea lui (din cate stiu, in acte, impingatorul inca apartine Romportmet)
In locul geamurilor din comanda au fost sudate table, vopsite in alb, iar impingatorul a fost mutat, din 2019, in aceeasi dana de la capatul portului Mineralier, unde statuse si din 2009 pana in 2014.
Am inteles ca este folosit pe post de magazie de materiale.
Ramane de vazut ce soarta ii va rezerva viitorul…

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ROVINARI 6 la Galati, 9.07.2022 – foto: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,88 m, latime: 7,7 m, pescaj maxim: 1,5 m
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti; acestea actionau 2 elice cu pas fix, fabricate din otel, prin intermediul a doua reductoare-inversoare;
– bunker motorina: 17 tone
– dotat cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 28 KW, 380 V, 50 HZ CA
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.

– info nava: Cristian Gregoretti, Adrian Hahui