Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatoarele MIRASLAU si FILIASI 4 la Viena, februarie 1995 – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews

Impingatorul MIRASLAU / NOVA / EUROSTAR 1

A fost construit in 1987 la Santierul Naval Oltenita, pentru Navrom Giurgiu.
Dupa reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom din 1991 (HG 19/1991), a ajuns in patrimoniul Giurgiu Nav.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii (romanesti si internationale) pana la inceputul anului 2001, cand, pe fondul unor datorii ale Giurgiu Nav, a fost vandut la licitatie, fiind adjudecat pentru 98.000 USD de catre Nova Constructii Civile si Industriale, Bucuresti.
Numele i-a fost schimbat in NOVA, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
Incepand cu acest moment, fostul impingator MIRASLAU a devenit protagonistul afacerii ”Vaporul”, prin care statul a fost prejudiciat cu peste 18 miliarde lei vechi, autorii fiind: “omul de afaceri” (escrocul) galatean Maricel Pacuraru (actual patron Realitatea TV), secondat de ”marele revolutionar” galatean, Ilie Platica Vidovici. La un moment dat, pe fir a intrat si fostul director al Postei Romane, Mihail Toader.
Practic, in intervalul februarie 2001 – februarie 2002, impingatorul MIRASLAU a fost vandut de 8 ori, intre societati comerciale fantoma, detinute de catre ”marii oameni de afaceri”, pretul de vanzare (vanzari fictive, desigur) crescand de la 98.000 USD la 3.000.000 USD. Scopul final a fost rambursarea TVA (mult umflata) catre societatile comerciale participante la aceasta ”inginerie”.
Pentru cei care doresc sa afle, mai pe larg, despre schema acestei escrocherii, las aici un link:
https://www.curentul.info/actualitate/seful-postei-a-dus-fiscul-cu-impingatorul-miraslau/

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul EUROSTAR 1 (ex MIRASLAU) la Galati, 1.04.2007 – foto: Cristian Gregoretti

Dupa 2002, impingatorul a fost cumparat de catre Mihei Shipping & Trade srl Constanta, care la acea vreme era specializata pe transporturi maritime, avand in exploatare fostele cargouri romanesti, TULCEA si TITU.
Corpul impingatorului a fost vopsit in verde, suprastructura in alb, iar pe cosuri a aparut initiala M, galben pe fond albastru, specifica noului proprietar. Numele impingatorului a fost schimbat in EUROSTAR 1, pavilionul arborat ramamand cel romanesc.
Sub acest nume a fost folosit foarte putin si doar pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
Din 2008 a fost retras la Constanta, langa docul plutitor ce apartine Sorena. Acolo i s-au alaturat, rand pe rand, impingatoarele EUROSTAR 2 (ex SF ANDREI), PRUTUL si VORONET.
A ramas acolo pana in 2011, cand a fost vandut Kontur SPB Sankt Petersburg/rusia, impreuna cu nava sora EUROSTAR 2 (ex SF ANDREI).

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul EUROSTAR 1 (ex MIRASLAU) la Constanta, 7.08.2010 – foto: Cristian Munteanu

Cele 2 impingatoare au fost remorcate pe mare, de la Constanta pana la Sevastopol. Aici au fost modificate: balustradele metalice au fost taiate si inlocuite cu brauri metalice, ca la remorcherele maritime, geamurile de la cabinele aflate la nivelul puntii principale au fost inlocuite cu unele mult mai mici, iar in spatele cabinei de comanda a fost amplasat un catarg mare, rabatabil.
Apoi, ambele impingatoare au fost duse la Sankt Petersburg. Aici li s-au modificat pintenii din prova, pentru a permite cuplarea la niste barje-tanc petrolier (barja tanc XENIA, in cazul impingatorului EUROSTAR 1).
A reintrat in exploatare la jumatatea lui 2012. Numele i-a ramas acelasi, EUROSTAR 1, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel rusesc, impingatorul fiind inregistrat la Sankt Petersburg.
Este folosit si in prezent pe Volga si Don.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul EUROSTAR 1 (ex MIRASLAU) pe Volga, 4.05.2014 – foto: www.shipspotting.com / Rivershkiper

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,6 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– propulsia asigurata de doua motoare licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat initial cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz
– bunker combustibil: 87 t
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca 2 vinciuri la pupa (in spatele cabinelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights . 

Contributors