Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul MERCUR in Santierul Naval Linz, noiembrie 2001 – foto: www.binnenschifferforum.de / DANIEL-WIEN

Impingatorul MERCUR

Constructia acestui tip de impingator a avut la baza un proiect folosit la constructia unor impingatoare asemanatoare, in prima parte a anilor ’80, in Germania.
Urma sa fie un impingator de conceptie mai noua, mai moderna, dotat cu echipamente si motoare mult mai performante decat ceea ce se construia la inceputul anilor ’90 in Romania.
A fost ultimul tip de impingator construit la Santierul Naval Oltenita.
In 1991 Petromin Constanta a incheiat un contract cu Santierul Naval Oltenita pentru constructia a doua impingatoare din aceasta clasa: MERCUR si PLUTON.
Constructia impingatorului MERCUR a inceput in 1993. Acesta avea sa fie finalizat abia in 1997, ritmul lucrarilor fiind proportional cu ritmul in care veneau banii.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul MERCUR si salupa ALGA la Galati, 3.05.2005 – foto: Cristian Gregoretti

De navigat, insa, nu a navigat pentru Petromin, ci a ajuns direct la Trans Europa SA Galati.
Dedesuprurile acestui transfer nu le cunosc…
MERCUR a fost inregistrat in portul Constanta, era si atunci vopsit in aceleasi culori ca si in prezent, si a efectuat voiaje pe toate sectoarele Dunarii.
In 2002 acesta a fost vandut Navrom Galati. O decizie stranie a Trans Europa, de a vinde cel mai performant impingator din flota…

Impingatorul MERCUR, intrare in bazinul Docuri, Galati, 22.11.2012 – fotografii: Paul Ionescu

Culorile navei au ramas aceleasi (corpul vopsit in rosu, iar suprastructura in alb), numele a ramas acelasi, iar impingatorul a continuat sa fie folosit pe toate sectoarele Dunarii.
Mai mult, numele acestuia a stat la baza noilor nume atribuite impingatoarelor modernizate de catre Navrom Galati: Mercur – clasa 100, Mercur – clasa 200 si Mercur – clasa 300. De asemenea, culorile in care au fost vopsite impingatoarele modernizate au fost cele care se regasesc pe impingatorul MERCUR.
In prima jumatate a anului 2019 a fost remotorizat la Navrom Shipyard Galati, vechile motoare fiind inlocuie cu 2 motoare noi – Caterpillar 3512C HD, a cate 1.676 CP fiecare.
Este folosit si in prezent pe toate sectoarele Dunarii.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul MERCUR la Galati, 15.02.2014 – foto: Paul Ionescu

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 32,03 m, latime: 11,40 m, pescaj maxim: 1,90 m
– ENI: 46000344
– MMSI: 264162003
– Call sign: YP2003
– propulsia originala era asigurata de doua motoare Deutz, model 6M 628, a cate 1.612 CP fiecare / acestea au fost inlocuite, in 2019, cu doua motoare noi, Caterpillar 3512C-HD, a cate 1.676 CP fiecare
– transmisie: reductore/inversore / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2009 cu doua reductore/inversore WAF 763
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– bow thruster: Scania, 475 CP
– 2 diesel-generatoare Deutz TD-226 si un generator de stationare Perkins
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova

– informatii nava: Cristian Gregoretti, Alex Simion

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul MERCUR la Galati, 7.03.2015 – foto: Cristian Gregoretti

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatoarele MERCUR si MERCUR 207 (ex ISACCEA 12) in portul Galati, 7.04.2018 – foto: Paul Ionescu

Impingatorul MERCUR in portul Galati, 12.05.2018 – fotografii: Paul Ionescu

Noile motoare ale impingatorului MERCUR, aprilie 2019 – fotografii: Diesel Mecanica SRL

MERCUR la Cernavoda, 7.05.2012 – youtube / cargokill