Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ISACCEA 9 la Viena, 5.06.1992 – © www.binnenschifferforum.de / danubenews

Impingatorul ISACCEA 9

A fost construit in 1988 la Santierul Naval Oltenita si a apartinut Navrom Galati.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii (romanesc si international).
La inceputul anilor ’90, impingatorul a navigat pentru mai mult timp cu comanda coborata, dupa o defectiune a sistemului hidraulic ce asigurarea ridicarea si coborarea acesteia.
Din pacate, anul 1995 avea sa aduca scoaterea definitiva din serviciu a impingatorului ISACCEA 9: la intoarcerea dintr-un voiaj de la Smederevo, cu 9 barje goale, pilotul nu a observat geamandura verde de la Gogosu, ce delimita sectorul navigabil, iar ISACCEA 9 a lovit resturile unor cazemate graniceresti, aflate sub apa. Sparturile cauzate au dus la scufundarea impingatorului (multumim pentru informatii domnilor Constantin Balasescu si Tataru Ionel).
Impingatorul a fost ulterior ranfluat de catre armator, prin forte proprii, desi la inceput se apelase la S.C. Atlantis Mar Group srl Constanta.Operatiunea a fost extrem de grea, nava fiind scufundata chiar in lacul de acumulare al hidrocentralei Portile de Fier 2, in amonte de baraj, si a durat aproximativ treizeci de zile. Firma constanteana a fost cooptata pentru a trimite scafandri pentru a cauta spartura din sala masini , dar nu s-au descurcat (multumim pentru informatii domnului Radu Enache, care a participat la operatiunile de ranfluare). Dupa ranfluare, a fost adus la Galati, corpul impingatorului a fost reparat, insa acesta nu a mai navigat niciodata.
Incepand cu 1999 a ajuns in parcul rece de la Chiciu Mic. In toamna anului 2002 l-am revazut acolo, in capatul din amonte al parcului rece.
La o alta vizita in parcul rece, in cursul anului 2004, nu l-am mai gasit acolo.
Banuiesc ca a fost dezmembrat undeva prin 2003-2004.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ISACCEA 9 la Linz, 12.01.1993 – © www.binnenschifferforum.de / danubenews

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,52 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– propulsia era asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare; acestea actionau doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz
– bunker combustibil: 87 t
– prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova