Impingatorul ISACCEA 4 la Bratislava, 10.07.1996 – foto: www.binnenschifferforum.de / Danubenews
Impingatorul ISACCEA 4 / TAURUS / GOLIAT
Constructia sa a inceput in anul 1988 la santierul Naval Oltenita.
Acest proiect s-a nascut la jumatatea anilor ’80, dorindu-se realizarea unui impingator care sa poata transporta cat mai multa marfa intr-un convoi de barje. Daca pe hartie, teoretic, acest tip de nava ar fi trebuit sa propulseze un convoi de 18.000 tone, realitatea a fost cu totul alta: a rezultat un impingator greoi, propulsat de niste motoare care consumau enorm.
In putinii ani de functionare, am avut ocazia sa le vad navigand de la Mahmudia catre combinatul din Galati: imi amintesc si acum zgomotul mare facut de cele 3 motoare, care se auzea de departe, viteza mica cu care se deplasau in amonte, precum si valurile mari din pupa.
Desi se dorea constructia initiala a 7 astfel de nave, in realitate au fost construite doar 4, intre anii 1987-1996, iar dintre acestea, pentru ultimele doua s-au gasit cu greu cumparatori.
Acest impingator era destinat Navrom Galati.
Insa, dupa ce Navrom Galati s-a convins de performantele si consumurile acestor impingatoare (avea deja doua in flota) a renuntat la celelalte.
Astfel, Santierul Naval Oltenita a ramas cu ele pe stoc.
Acest impingator a fost finalizat abia in 1996, fiind achizitionat de catre Ego Impex ltd Calarasi.
Impingatorul GOLIAT (ex ISACCEA 4) la Drobeta Turnu Severin, 27.06.2012 – foto: www.binnenschifferforum.de / Reinier D
Impingatorul a plecat din santier in 1996 purtand numele ISACCEA 4.
A efectuat si cateva voiaje internationale, ajungand pana la Bratislava.
In 1997 i-a fost schimbat numele in TAURUS, fiind inregistrat la Calarasi.
Incepand cu 2006 a fost scos la vanzare.
A fost cumparat in 2009 de catre Danube Salvage and Towage Giurgiu. Impingatorul a fost dus la Giurgiu, pe Canalul Plantelor, unde a fost reparat si revopsit. A fost dotat si cu o pompa pentru stingerea incendiilor, iar numele i-a fost schimbat in GOLIAT.
De asemenea, in babord, geamurile cabinelor situate pe cea de-a doua punte au fost modificate (s-a decupat peretele cabinelor pana la nivelul puntii) si inlocuite cu termopane.
Noul proprietar a achizitionat impingatorul pentru a-l folosi pe post de nava de interventie si salvare. Cam greoaie, ce-i drept…
A fost folosit destul de rar, in special pe perioada iernilor, cand a fost inchiriat Hidroelectrica, pentru a actiona pe post de spargator de gheata in zona Portile de Fier.
La acea vreme era foarte bine intretinut.
In 2016, Danube Salvage and Towage Giurgiu a intrat in insolventa. Bunurile acesteia au fost scoase la licitatie.
Se pare ca nimeni nu a fost interesat de impingatorul GOLIAT. Si in prezent se afla tot la Giurgiu, pe Canalul Plantelor.
Impingatorul GOLIAT (ex ISACCEA 4) in 2016 – galerie foto: Danube Salvage and Towage Giurgiu
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 35,58 m, latime: 17 m, pescaj: 1,93 m
– ENI: 46000230
– propulsia era asigurata de 3 motoare licenta Alco, model 8R251-FMA, a cate 1.600 CP fiecare
– Transmisie: reductor-inversor SWVG-40
– prevazute cu 6 vinciuri pentru legare la barje pe prova
– echipaj: 14
– nave surori: ISACCEA 1, ISACCEA 2, SIDEX 1 (ex ISACCEA 3)
Ultimele Comentarii